CNADNR nu a obţinut încă revizuirea acordului de mediu pentru a putea defrişa pădurea de pe tronsonul Gilău-Nădăşel

Tronsonul de autostradă Gilău-Nădăşel ar putea să nu fie construit pînă în aprilie 2016, aşa cum este prevăzut în contract, din cauză că încă nu s-a obţinut revizuirea acordului de mediu pentru defrişarea unei păduri de şapte hectare din zonă.
Pentru a face cale autostrăzii prin această pădure, era nevoie de refacerea acordului de mediu pentru întregul tronson al Autostrăzii Transilvania.

Directorul direcţiei Regionale Cluj a Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Eugen Cecan, a declarat că procedurile pentru revizuirea acordului de mediu au fost demarate de mai multe luni însă pînă în prezent acest proces nu s-a încheiat. La rîndul său, directorul Agenţiei de Protecţie a Mediului Cluj, Grigore Crăciun a declarat că acordul de mediu nu putea fi obţinut din cauză că responsabilii de la CNADNR nu au depus pînă în prezent la Agenţia de Protecţie a Mediului documentaţia prevăzută de lege. Crăciun e explicat că revizuirea acordului de mediu se face de către Agenţia Naţională de Mediu însă pentru asta CNADNR trebuie să depună documentaţia aferentă. „La APM nu s-a depus nimic de la CNADNR pentru a obţine revizuirea acordului de mediu”, a declarat Crăciun.
Chiar dacă Compania de autostrăzi va depune documentele în perioada imediat următoare, procedura de revizuire a acordului de mediu pentru toată autostrada Braşov-Borş e destul de complexă, fapt care ar putea necesita o perioadă destul de lungă de timp. În acest context, e posibil ca termenul aprilie 2016 stabilit pentru darea în folosinţă a tronsonului Gilău-Nădăşel să nu mai poată fi respectat.

Tronsonul de autostradă Gilău–Nădăşel va avea 8,7 km, costurile lucrării fiind de 258 milioane lei. Această porţiune de drum va avea 11 pasaje, iar la Nădăşel se va lega la DN1F printr-un sens giratoriu, în zona aceea urmînd să fie construite şi două bretele de racordare. De asemenea, pentru că localnicii au cerut expres, se vor construi şi două pasaje pentru drumurile locale, ca oamenii să poată ajunge la terenurile agricole pe care le deţin.

Un alt element de infrastructură important care trebuie făcut pe autostrada A3 şi fără de care nu se va putea circula pe tronsonul Gilău-Nădăşel, este podul de peste Someş, care să facă legătura dintre tronsonul Turda-Gilău 2 B şi Gilău-Mihăieşti 3 C. Reprezentanţii CNADNR susţin că deja această lucrare a fost ascoasă la licitaţie pe SEAP. Potrivit aceloraşi surse, podul ţine de tronsonul 2 B Turda-Gilău şi de aceea a fost nevoie de o altă licitaţie pentru atribuirea acestei lucrări.

Lucrările la Autostrada Transilvania au fost începute în iunie 2004, moment în care proiectul prevedea ca 415 kilometri de autostradă, între Braşov şi Borş, să fie construiţi pînă în 2012. În tot acest timp au fost finalizate însă doar două tronsoane, între Cîmpia Turzii şi Gilău, însumînd 52 de kilometri.
C.P.

Articole din aceeasi categorie