Clujul, printre cele mai vizitate judeţe din ţară

În primele nouă luni din acest an, au fost înregistrate 10,449 milioane de sosiri în structurile de primire turistică din România, în creştere cu 4,4% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, peste 500.000 dintre acestea fiind consemnate în judeţul Cluj.

Datele publicate de Institutul Naţional de Statistică arată că, pe judeţe, sosirile turiştilor în structurile de primire turistică au înregistrat valori mai mari în Bucureşti (1,530 milioane), Constanţa (1,309 milioane), Braşov (1,062 milioane), Cluj (509.400), Mureş (466.800) şi Prahova (445.900). În cazul înnoptărilor turiştilor, acestea au consemnat valori mai mari în Constanţa (4,981 milioane), Bucureşti (2,637 milioane), Braşov (2,118 milioane), Bihor (1,186 milioane), Vâlcea (1,156 milioane), Prahova (996.900), Cluj (955.400) şi Mureş (903.500).

La nivel naţional, au fost înregistrate 23,902 milioane de înnoptări, în creştere cu 6% faţă de cele consemnate în primele nouă luni din 2018. Şi în această privinţă, înnoptările turiştilor români au fost majoritare (82,8% din total), în timp ce înnoptările turiştilor străini au fost de 17,2%, cea mai mare pondere deţinînd-o cei din Europa (72,1% din totalul turişti străini), iar din aceştia 84,3% au fost din statele membre ale UE.

Cele mai multe sosiri ale turiştilor străini cazaţi în structurile de primire turistică au provenit din Germania (239.300), Israel (180.600), Italia (170.200), SUA (129.300), Ungaria (128.100), Franţa (122.700) şi Regatul Unit al Marii Britanii (108.800).
Durata medie a şederii a fost de 2,4 zile pentru turiştii români, respectiv de două zile în cazul turiştilor străini. Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare a fost de 35,4% pe total structuri de cazare turistică, în creştere cu 2,1% faţă de primele nouă luni din anul anterior. Indici mai mari de utilizare au fost înregistraţi la hoteluri (44%), bungalouri (33,2%), vile turistice (29,7%), spaţii de de cazare pe nave (27,9%), hosteluri (26,4%), campinguri (24,5%) şi pensiuni turistice (23,1%).

Articole din aceeasi categorie