Carrefour: Pierderi de 359 milioane de dolari în primul semestru din 2011

Carrefour SA, cel mai mare retailer din Europa, a anunţat miercuri pierderi surprinzătoare în prima jumătate a anului şi a abandonat ţinta de creştere pentru 2011 din cauza încetinirii economiei, transmit Reuters şi AP.

În perioada ianuarie-iunie 2011, al doilea retailer pe plan mondial a înregistrat o pierdere netă de 249 milioane de euro (359 milioane de dolari), faţă de un profit de 97 milioane de euro în perioada similară din 2010.

Grupul francez Carrefour a anunţat miercuri că se aşteaptă ca tendinţele în Europa să continue în mare parte neschimbate, dar pieţele emergente vor continua să crească.În primul semestru din 2011, profitul operaţional a scăzut la 772 milioane de euro.

Carrefour SA a avertizat miercuri că profitul operaţional din acest an va scădea cu 15% comparativ cu 2010, din cauza mediului economic dificil. Analistul Chris Hogbin de la Bernstein a apreciat că obiectivele din 2011 sînt “dezamăgitoare”, sub estimări, dar “este de apreciat doza de realism”. În iulie, Carrefour încă estima că va obţine profit în acest an, în ciuda performanţei slabe din Franţa şi a climatului economic dificil.

În 24 august 2010 Carrefour a deschis în Franţa doua noi magazine, sub un nou concept de hipermarket, în încercarea de a revigora vînzările de pe piaţa europeană. Magazinele Carrefour Planet au fost reproiectate şi adaptate nevoilor consumatorilor, pentru a oferi “o nouă experienţă la cumpărături, confortabilă, uşoară şi plăcută”. Miercuri compania a apreciat că noile magazine au avut o evoluţie peste aşteptări şi reducerile de costuri din planul pe trei ani sînt în grafic.
Numai în Franţa profitul operaţional al Carrefour a scăzut cu 40%, în timp ce pieţele din Grecia şi Italia au înregistrat scăderi, deşi pieţele emergente au înregistrat performanţe mai bune.

Carrefour este cel mai mare grup de retail din Europa şi numărul doi mondial, după grupul american Wal-Mart Stores Inc. Grupul Carrefour este prezent în 32 de ţări, unde operează 15.500 de magazine tip hypermarket, supermarket, hard discount şi magazine de vecinătate şi are 475.000 de salariaţi. Grupul francez este lider pe sectorul hipermarketurilor din România, cu 23 de astfel de magazine

De asemenea, Carrefour mai deţine în România 29 de supermarketuri.

Articole din aceeasi categorie