Avalanşă de reclamaţii privind calitatea serviciilor poştale

În primele două luni şi jumătate din acest an, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit tot atîtea reclamaţii ca şi pe parcursul întregului an trecut, cînd cuantumul amenzilor s-a ridicat la 450.500 de lei.

O serie de furnizori de pe piaţa de comunicaţii electronice şi de servicii poştale au fost amendaţi, în 2014, cu suma de 450.500 de lei pentru nerespectarea prevederilor legale, în urma a peste 5.300 de controale, potrivit datelor ANCOM, publicate la jumătatea lunii martie. În cursul anului trecut, inspectorii ANCOM au efectuat 5.363 de controale pe piaţa de comunicaţii electronice şi de servicii poştale din România, iar în urma acestora au fost transmise 305 notificări şi au fost aplicate 495 de avertismente şi 93 de amenzi.
Pe piaţa serviciilor poştale, în 2014 ANCOM a efectuat 1.367 de acţiuni control, fiind întocmită o notificare şi aplicate 121 de avertismente şi 14 amenzi, în cuantum total de 62.500 de lei. Dintre acţiunile de control, 516 au vizat Compania Naţională Poşta Română S.A., în calitatea sa de furnizor de serviciu universal, în urma acestor controale fiind aplicate 14 avertismente şi o amendă în cuantum de 5.000 de lei. Cele mai frecvente nereguli întîlnite au fost cele referitoare la nerespectarea obligaţiilor impuse prin regimul de autorizare generală. “În România, în anul 2013, au fost înregistrate la furnizori (de servicii poştale – n.r.) 124.006 reclamaţii, dintre care 24.815 s-au dovedit a fi întemeiate. Furnizorii de servicii poştale au acordat despăgubiri în valoare de 2.587.435 lei pentru un număr de 9.518 reclamaţii. În urma raportării traficului general total, de aproximativ 560 de milioane de trimiteri poştale, la numărul de reclamaţii rezultă că în anul 2013 a existat o reclamaţie la 4.550 de trimiteri poştale, a existat o reclamaţie întemeiată la 22.739 de trimiteri şi o reclamaţie neîntemeiată la 5.689 de trimiteri. În medie, din aproximativ trei reclamaţii întemeiate una s-a soluţionat prin acordarea de despăgubiri. Pentru 2014, am comparat martie-august cu septembrie-februarie, există o creştere a numărului de reclamaţii. Reclamaţiile pe segmentul poştal înregistrate la ANCOM au consemnat o creştere de 7 ori, în partea a doua a anului, faţă de cele primite în prima parte a anului, mai ales în perioada Black Friday. În primele două luni şi jumătate ale acestui an, numărul reclamaţiilor a ajuns la cota înregistrată pe tot anul 2014.”, a afirmat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM, citat de Agerpres.

Şeful ANCOM a precizat că, la nivel european, conform statisticii Comisiei Europene, se estimează că, pînă în 2016, comerţul electronic va atinge o rată anuală de creştere de peste 10%. “E bine să existe concurenţă pe piaţa de curierat din România. Este o industrie care creşte de la an la an şi asta se vede şi din numărul de sponsori la un eveniment dedicat. (…) Comisia Europeană estimează că, între anii 2013-2016, comerţul electronic va atinge o rată anuală de creştere de peste 10% în Europa. Conform obiectivelor Agendei Digitale, în 2015 aproximativ 20% dintre cetăţenii europeni pot cumpăra cumpăra online cu livrare dintr-o altă ţară a Uniunii Europene. De asemenea, Barometrul din 2013 arată că 40% dintre cetăţenii europeni care au făcut cumpărături online au achiziţionat produse din ţară şi numai 11% de la comercianţi dintr-un alt stat-membru”, a spus Cătălin Marinescu.

Articole din aceeasi categorie