Aproape jumătate dintre românii care utilizează internetul fac şi cumpărături on-line

Ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 şi 74 ani care au apelat la serviciile magazinelor on-line pentru a comanda şi/sau cumpăra produse şi servicii (raportat la persoanele din aceeaşi categorie de vârstă care au folosit vreodată internetul) a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la 43,5% în anul 2018, comparativ cu 35% în 2017.

„Deşi ponderea celor care nu au apelat la comerţul electronic este încă destul de mare, totuşi în 2018 s-a înregistrat o scădere cu 8,5%, faţă de 2017. Această tendinţă se observă atât la persoanele de sex masculin, cu 8,1% mai puţine faţă de 2017, cât şi la cele de sex feminin, cu 8,9% mai puţine. În 2018 internetul a fost accesat pentru a comanda / cumpăra produse de aproape jumătate dintre bărbaţi şi dintre femei (43,7% respectiv 43,4%)”, arată datele Institutului Naţional de Statistică.

Tinerii – principalii clienţi ai magazinelor on-line

Pe grupe de vârstă, persoanele care apelează cu precădere la serviciile magazinelor on-line sunt tinerii cu vârsta între 16 şi 34 ani (52,3%). Aceeaşi tendinţă este menţinută atât în rândul femeilor, cât şi al bărbaţilor. Pe de altă parte, persoanele cu un nivel de instruire superior au cumpărat produse prin intermediul internetului în proporţie de 71,9%.
Odeschidere mai mare către acest tip de comerţ se observă în cazul salariaţilor şi elevilor / studenţilor, ponderile acestora înregistrând valori de 51,1%, respectiv 48,1% în totalul utilizatorilor de internet din fiecare categorie.
Pe ansamblu, utilizatorii din localităţile urbane care au folosit internetul în ultimele 12 luni apelează la comerţul electronic într-o proporţie mai mare (28,8%), comparativ cu cei din localităţile rurale (20,5%). Dacă ne raportăm la totalul persoanelor care au cumpărat / comandat bunuri, cei din mediul urban deţin o pondere de 69,4%, comparativ cu cei din localităţile rurale (30,6%).

Pe regiuni de dezvoltare, ponderea persoanelor care au comandat / cumpărat produse prin internet a înregistrat valoarea cea mai mică, de 17,9%, în regiunea Vest şi cea mai mare, 38,7%, în regiunea Bucureşti-Ilfov. Comparativ cu 2017, cele mai mari creşteri ale ponderii utilizatorilor comerţului on-line s-au constatat în Bucureşti-Ilfov (cu 13,3%) şi Sud-Est (cu 6,8%). La polul opus, cea mai mare scădere s-a înregistrat în regiunea Vest (cu 5%).

Articole din aceeasi categorie