Accesul persoanelor fizice la Spaţiul Privat Virtual

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca reaminteşte contribuabililor că, potrivit prevederilor O.M.F.P. nr. 1154/2014, cu modificările şi completările ulterioare, începînd cu data de 15.12.2014 şi persoanele fizice din judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu-Mare şi Sălaj îşi pot verifica electronic propria situaţie fiscală.

Contribuabilii au acces la următoarele informaţii privind propria situaţie fiscală: * soldul obligaţiilor neachitate * decizia de impunere anuală (aferentă anului 2013, emisă după 15 decembrie 2014) * nota privind obligaţiile de plată, care se poate prezenta fie la trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online * informaţiile cuprinse în declaraţia 112, respectiv sumele declarate de angajator pentru contributiile de asigurări sociale în funcţie de veniturile realizate. În cursul anului 2015 vor fi extinse categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili.

Pentru a se înregistra în „Spatiul Privat Virtual”, contribuabilii trebuie să aleagă opţiunea Înregistrare utilizatori, pe site-ul www.anaf.ro, Secţiunea Servicii on line, Subsecţiunea Serviciul înregistrare / înrolare persoane fizice în Spatiul Privat Virtual, şi apoi trebuie să completeze datele personale într-o pagină web securizată (https). Contribuabilii au posibilitatea să aleagă una dintre cele două opţiuni de aprobare a cererii, astfel: * aprobarea online, prin completarea în cîmpul „Număr decizie” a numărului unei decizii emisă de ANAF (decizia de impunere anuală sau decizia de plăţi anticipate emisă în cursul anului 2013 sau 2014, ori o decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii) * aprobarea la ghişeu, care implică deplasarea la un organ fiscal pentru certificarea datelor completate în pagina web securizată şi prezentarea la ghişeu a buletinului / cărţii de identitate (original şi copie) şi a numărului de înregistrare primit de pe site; cererea se consideră valabilă dacă persoana fizică se prezintă la ghişeu în termen de 10 zile.

Persoanele fizice care deţin certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii nr.455/2001, republicată, se pot identifica pe serverul MFP-ANAF prin utilizarea certificatului digital calificat. Autentificarea în „Spaţiul Privat Virtual” pentru persoanele fizice se poate realiza şi prin credenţiale de tip nume/ parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă.

Informaţii suplimentare privind înrolarea în Spaţiul Privat Virtual se pot obţine prin: * telefon, la numărul de telefon 0264-599.626 * utilizarea formularului de asistenţă publicat pe site-ul ANAF * utilizarea numărului de telefon al Call center-ului 0314039160 pentru informaţii generale.

Articole din aceeasi categorie