Un . de vedere

Hotărât lucru, chioşcurile pentru vânzarea presei, prin aspectul lor deprimant sunt nişte veruci (evident inestetice) pe epiderma urbană. Să adăugăm şi faptul că au o culoare murdar – indefinibilă, sunt nefuncţionale, şi în anotimpurile, zilele reci vânzătorii trăiesc ore întregi într-un frigider improvizat.

În cartierul Grigorescu din Cluj, chioşcurilor S.C. TROP PRES, li s-a tăiat curentul electric, ceea ce, la apropierea zilelor cu lumină naturală tot mai zgârcită, înseamnă „reducerea” zilei de lucru, vânzare mai redusă, a unei mărfi, tot mai puţină – exemplare – şi în diversitatea ofertei.

Ne întrebăm, deloc retoric, ce beneficii aduc chioşcurile de vânzare a presei din Piaţa Mihai Viteazul, în număr de 7 (şapte !), două dintre ele aşezate la nici 50 de metri distanţă unul de altul?

Posibilitatea de expunere, totala nefuncţionalitate, le condamnă, iar supravieţuirea lor are ceva patetic, aşa ca şi cea a femeilor care vând ziare în aceste cuşti sordide.

E greu să se organizeze un concurs printre studenţii de la Catedra de Design a U.A.D.? În fond, la acest concurs ar putea participa toţi clujenii cu imaginaţie, cu aplicaţie, în beneficiul Cetăţii, cu vocaţie cultural-festivalieră, ce implică un flux permanent de vizitatori, cei din afară dorind să aibă informaţie scrisă, cu alte cuvinte să aibă la îndemână presa.

Cornel Udrea

Foto: Domino Foto

Articole din aceeasi categorie