STS: Sunați responsabil la numărul de urgență 112!

Un cetățean a sunat la 112 ca să afle dacă „mai merg trenurile” și dacă „poate merge în alt oraș”, altul a sunat să întrebe dacă „este deschisă poșta”, altul să afle dacă poate merge „luni, la bancă”, având în vedere declararea stării de urgență.

O persoană a sunat la 112 să anunțe că „un văr a venit din Italia și este bolnav de coronavirus”, apoi a închis imediat telefonul. La reapelarea operatorului STS, persoana a recunoscut că „se joacă, fiindcă este șmecher”.

Un apelant fumător, aflat în izolare, a sesizat la numărul de urgență că nu mai are țigări și vrea să meargă cineva, să îi ducă la domiciliu. Supărat că a fost părăsit de concubină, un cetățean a anunțat că femeia „s-a întors acum două zile din Italia și are febră”.

Un bărbat a sunat la 112 pentru a afla ce restricții sunt, „pentru că urmează să facă nuntă”, iar altul a dorit să știe dacă „se fac teste la domiciliu”, pentru că și el dorește un astfel de test.

O femeie a anunțat că a venit din Franța un bărbat „clandestin cu o mașină”. Deși bărbatul respectiv nu a părăsit locuința, femeia era revoltată „de ce nu a fost sechestrat la vamă”.

O persoană a sesizat la 112 că este ținută abuziv în casă din cauza coronavirusului și nu are mâncare pentru pisică, iar un cetățean a sunat să întrebe: „De ce nu închid toate fabricile? Că unii colegi nu vor să recunoască faptul că li s-au întors rudele din străinătate”.

Sunt doar câteva exemple de iresponsabilitate oferite de Serviciul de Telecomunicații Speciale, care, în calitate de administrator al Serviciului de urgență, face apel la cetățeni să sune la 112 doar pentru urgențe, iar pentru a solicita informații despre noul coronavirus să apeleze linia TELVERDE – 0800.800.358 (0800.800.FLU).

În perioada 25 februarie – 18 martie, operatorii STS au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la virusul COVID-19. În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre coronavirus, fără a avea urgențe reale.

„Serviciul de Telecomunicații Speciale a luat măsuri suplimentare privind preluarea apelurilor la 112 pe problematica noului coronavirus. Modul de lucru în situația în care se primește un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situația prezentată de apelant. Astfel, apelurile prin care cetățenii raportează simptome specifice sunt direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/ carantină stabilit de autorități sunt direcționate către Poliție, iar pentru cele de informare, apelanții sunt sfătuiți să sune la numărul de telefon TelVerde – 0800.800.358” – precizează Biroul de presă al STS.

Totodată, STS reamintește că apelarea abuzivă, falsă sau pentru a face glume la numărul 112 se sancționează cu amendă în cuantum de până la 5.000 de lei. Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de către personalul Ministerului Afacerilor Interne.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie