Skaterii vor parcul Caragiale

La dezbaterea publică privind reabilitarea parcului Ion Luca Caragiale și a străzii Octavian Petrovici, skaterii au cerut menţinerea funcţionalităţii de skateparc.

Proiectul a fost realizat de biroul de arhitectură Vlad Rusu şi are în vedere o suprafață de aproximativ 5.500 metri pătraţi (mp). Amenajarea presupune desființarea gardului viu și plantarea a 44 de noi exemplare de arbori, din diferite specii, inclusiv doi arbori ginkgo biloba. De asemenea, se propune desființarea parcării actuale din fața Palatului Telefoanelor și extinderea parcului cu 1.400 mp. Prin descoperirea Canalului Morii pe latura de nord a parcului se urmărește asigurarea unui acces în vecinătatea acestuia, prin sistematizarea malului drept al canalului cu un taluz înierbat și gradene de acces la luciul de apă. De asemenea, se propune o pasarelă pietonală peste canal, în zona mediană a parcului, pentru a asigura o trecere către Sinagoga de pe strada Barițiu, dar și pentru a încuraja redeschiderea unui traseu istoric spre Dealul Cetățuii prin reconstruirea Podului Nemților peste Someș, într-un viitor apropiat. În noul parc se prevede asigurarea un sistem de iluminat public și arhitectural cu tehnologie LED şi dotarea cu mobilier urban (bănci, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete, panouri informative privind descoperirile arheologice și istoria orașului).

Pe strada Octavian Petrovici se dorește desființarea locurilor de parcare și se propun rasteluri pentru biciclete, o stație de alimentare biciclete și trotinete electrice și bănci pentru odihnă.

În urm dezbaterii, s-a conturat ideea păstrării actualei funcționalități a parcului, aceea de skatepark. Nu doar skaterii, ci și alți clujeni prezenți la dezbatere au cerut păstrarea în noul parc a unor elemente pentru skateri, precum obstacole, borduri sau mini-rampe. O decizie în acest sens va fi luată în urma unui work-shop, la care va fi invitată să participe comunitatea de skateri, dar nu numai.

Printre propunerile participanților la dezbatere se mai numără amenajarea unei căderi de apă în zonă, punerea în valoare a Canalului Morii printr-o „undă de lumină”, folosirea de materiale ecologice în parc, de tipul „green concrete”, amplasarea unei toalete publice în parc, dar și un experiment: închiderea circulației auto pe strada Barițiu în week-end, cu păstrarea circulației tramvaiului.

Articole din aceeasi categorie