Sindicaliştii de la Aeroport, atac dur la adresa şefului CJ Cluj. Alin Tişe acuzat de intenţa de vânzare a Aeroportului

Sindicatul Independent al Aeroportului Internațional “Avram Iancu“ Cluj face un istoric al relaţiilor dintre această instituţie şi actualul preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, care şi-a manifestat intenţia de a vinde sau concesiona aeroportul unor firme private. Sindicatul face un apel public în care îşi exprimă îngrijorarea privind modul în care Consiliul Județean Cluj înțelege să își exercite autoritatea de a face schimbări de administrare și management în instituţie, scopul final fiind înstrăinarea aeroportului.

Potrivit reprezentanţilor sindicatului, interesul președintelui CJ Cluj Alin Tișe este alungarea managementului și numirea unor persoane afiliate intereselor sale pentru a putea vinde sau concesiona Aeroportul.

Reacţia sindicaliştilor vine în contextul în care conducerea Consiliului Judeţean Cluj readuce în dezbaterea deliberativului proiectul de hotărâre ce vizează schimbarea membrilor Consiliului de Administraţie la Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca. De data aceasta însă se propune revocarea doar a reprezentantului Ministerului Finanţelor, Ioan Pop şi constatarea încetării mandatului lui Mircea Avram. Totodată, executivul CJ Cluj propune un Consiliu de Administraţie format din şapte membri şi nu din cinci, aşa cum era până acum.

“Iată-ne azi, din nou, în fața unui proiect de hotărâre care încalcă în mod grav legea. De data aceasta, Președintele Consiliului Județean se folosește de un artificiu prin care dorește să se sustragă în mod ilegitim de la respectarea efectelor unei decizii date de o instanță de judecată. Hotărârea instanței este de suspendare a efectelor hotărârii prin care în septembrie 2017 era demis managementul Aeroportului Cluj. Astfel, până la finalizarea procesului orice acte cu același conținut, nu mai pot fi promovate, deoarece ele sunt ilegale, legea suspendându-le de drept. Oare nu cunoaște avocatul Tișe împreună cu întregul său aparat juridic acest lucru? Noi considerăm că da, dar interesele personale ale dânsului sunt deasupra legii. Profită de faptul că ei sunt „stăpânii”, că pot elimina pe oricine nu respectă regula de a nu vorbi despre fraudele lor, că pot revoca orice persoană care nu se supune orbește scopurilor lor. Iar ulterior, Președintele Tișe și aparatul său de specialitate nu își mai asumă nimic din toate ilegalitățile promovate pentru că de fapt, după cum ei spun, „consilierii au votat”. Alții sunt vinovați.”, spun reprezentanţii Sindicatului în scrisoarea deschisă.

Totodată, sindicaliştii cer să li se respecte drepturile, în calitate de cetăţeni ai României care trăiesc într-un stat de drept. “Noi, oamenii care lucrăm și ne zbatem zi de zi pentru activitatea și dezvoltarea Aeroportului, am avut o răbdare uriașă, aproape fără margini. Să aștepți lună de lună ordinea de zi a ședințelor ordinare a propriei autorități tutelare ca să vezi ce mai pregătește aceasta Aeroportului în condițiile în care principala noastră grijă trebuie să fie siguranța și securitatea pasagerilor, nu este 0 stare pe care să o dorim cuiva. Vrem respectarea legii şi a drepturilor noastre de cetăţeni ai României. Trăim într-un stat de drept în care drepturile şi libertăţile cetăţenilor, dreptate şi respectarea legii sunt valori supreme şi obligatorii!

Am suportat destul umilința de a fi acuzați mereu că avem alte interese decât buna funcționare și dezvoltare a Aeroportului, când, de fapt, interesul președintelui (Consiliului Judeţean Cluj – n. red.) Tișe este alungarea managementului și numirea unor persoane afiliate intereselor sale pentru a putea vinde sau concesiona Aeroportul. Reamintim opiniei publice întâlnirea pe care a avut-o Consiliul Județean Cluj cu reprezentanții LIMAK Group, grupul care a construit noul aeroport din Istanbul. Credem că această decizie trebuie să aparțină comunității, nu unui grup de interese din cadrul Consiliului Județean Cluj sau unor interpuși ai Președintelui Tișe. După cum am citit și noi, Alin Tișe este printre cei mai bogați președinți de consiliu județean din România. Și toate acestea din remunerația obișnuită a unui Președinte de for județean?”, mai spun sindicaliştii.

Ei susţin că vor merge mai departe împotriva profundei injustiții pe care o aplică autoritatea tutelară în mod sistematic. “Avem suficiente cunoștințe despre toate ilegalitățile comise de președintele Tișe împreună cu aparatul său de specialitate împotriva intereselor cetățenilor județului Cluj și ai României”, spun sindicaliştii care fac şi o scurtă prezentare a gestionării de către CJ Cluj a parcării auto din incinta Aeroportului: “Anul 2010. Consiliul Județean Cluj licitează concesionarea pentru 45 de ani a parcării auto din cadrul Aeroportului. Suprafața licitată se suprapune peste întreaga suprafață a parcării auto actuale, conform prevederilor documentației de licitație. Câștigătorul licitației este firma UTI din București. Conform contractului de concesionare, încheiat cu nr. 29/17.08.2010, aceasta trebuie să plătească o sumă de bani în rate lunare egale, pornind de la 250.000 euro pentru primul an, iar pentru restul perioadei până la 45 de ani, suma se indexa anual cu procentul de creștere sau de scădere al traficului aerian de pasageri de pe Aeroport. Tot conform obligațiilor, concesionarul trebuie să construiască un hotel și o parcare supraetajată. Ați văzut cumva ceva din toate acestea? Și au trecut deja 8 ani. Făcând un calcul matematic simplu ajungem la următoarele valori pe care concesionarul trebuia să le plătească județului, adica nouă, cetățenilor, pentru exploatarea parcării auto: an 2010 – 250.000 euro, an 2011-245.000 euro, an 2012 – 227.850 euro, an 2013 – 253.00 euro, an 2014 – 288.000 euro, an 2015 – 363.000 euro, an 2016 – 461.000 euro, an 2017 – 660.00 euro, an 2018 – 683.000 euro, prin urmare un TOTAL de 3.430.850 EURO.

Anul 2011. Nici nu se usucă bine cerneala pe semnăturile contractului, că președintele Tișe, împreună cu aparatul de specialitate promovează adiționarea acestuia (act adițional nr. l / 2011) în sensul reducerii sumei de plată de către UTI la 66.250 euro/an, deci o sumă fixă anuală pentru 45 de ani, eliminându-se orice alte indexări. Astfel, valoarea încasată de județ în total pe toți anii de la semnarea concesiunii este în TOTAL de 780.000 euro. 3.430.850 EURO COMPARATIV CU 780.000 EURO!!! Unde sunt banii noștri, ai cetățenilor, care trebuiau să fie încasați din concesionare conform licitației? Câte drumuri s-ar fi putut repara cu aceștia ca să nu mai vorbim de alte necesități ale județului? Tot prin adiționare, același conducător aprobă suspendarea construirii parcării supraetajate și a hotelului din cadrul Aeroportului.

Anul 2016, luna august. UTI notifică Consiliul Județean Cluj că nu mai dorește să îndeplinească obligațiile de construire a parcării auto și a hotelului, rămânând să gestioneze doar locurile de parcare existente din cadrul aeroportului. Președintele Tișe împreună cu aparatul de specialitate nu răspunde în mod intenționat acestei notificări.

Anul 2019. Unde suntem astăzi? După cum bine cunoașteți, actuala parcare este într-o stare deplorabilă. Cu toate acestea, forul județean interzice continuu firmei UTI orice lucrări de reparații. Făcând un bilanț total până la zi bazat pe contractul nr. 29/17.08.2010, constatăm că în loc de 3.430.850 euro s-au încasat de 4 ori mai puțin, 780.000 euro, în loc de un hotel și de o parcare supraetajată, avem o parcare sub nevoile actuale ale pasagerilor și plină de gropi. Toate acestea sunt contrare interesului nostru, al cetățenilor și tind să devină o marcă înregistrată a Președintelui Alin Tișe”, se arată în scrisoarea semnată de Gabriel Ene, preşedintele Sindicatului.

A.M.C.

Articole din aceeasi categorie