Paşi pentru metroul şi trenul metropolitan de la Cluj

Cinci oferte au fost depuse pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru Metrou și Tren Metropolitan în Cluj-Napoca. Municipalitatea  anunţă că licitația a fost câștigată de o asociere de trei firme din Italia Franța și România.

Asocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL este câștigătoarea licitației deschise organizată pentru atribuirea contractului ce are  ca obiect „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate,  Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.

Experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin următoarele contracte semnificative  prezentate de asociatul SYSTRA: proiectare preliminară (studii tehnice de fezabilitate) pentru obiectivul „Toulouse Aerospace Express” -Linia de metrou 3 din Toulouse cu lungimea de 28 km; studiu de fezabilitate pentru „Sistemul rețelei de metrou din zona metropolitană Tel-Aviv” care presupune 3 linii automate de metrou care totalizează 140 km.

Cele cinci firme care au depus oferte sunt: Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – METRANS Engineering SRL (România); Asocierea Explan SRL (România) – DR. SAUER and PARTENERS (UK); Asocierea METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD ( Japonia); Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (România) – 3TI PROGETTI ITALIA- INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A.(Italia) şi EGIS RAIL SA (Franța).

Astfel, în ceea ce priveşte trenul metropolitan, pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 km. Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele: Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu) ; relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

„Cât despre metrou, noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes: în prima etapă- centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu /Pod IRA), iar în a doua etapă- centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău. Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1035 m”, transmit reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca.

Având în vedere importanța comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

Câștigătorul licitației are, de la data ordinului de începere a lucrărilor, cinci luni la dispoziție pentru a finaliza studiul de pre-fezabilitate pentru metrou, 11 luni pentru planul urbanistic zonal (PUZ) și 10 luni pentru a finaliza studiul de fezabilitate pentru metrou.

În ceea ce privește trenul metropolitan, firma poate să realizeze un PUZ timp de un an de la data ordinului de începere a lucrărilor.

A.M.C.

Articole din aceeasi categorie