Noul regulament privind parcările, la votul aleşilor locali

Municipalitatea clujeană are în vedere un nou regulament privind închirierea locurilor de parcare, garajelor și copertinelor din administrarea Serviciului Public pentru Administrarea Parcărilor. În ședința de săptămâna aceasta, consilierii locali își vor exprima votul în acest sens.

În prezent, există două regulamente: unul care reglementează închirierea locurilor de parcare destinate riveranilor din cartiere situate pe stradă și unul care reglementează locurile de parcare situate în parkingurile administrate de municipalitate. Reprezentanții primăriei consideră că este necesară o unificare a tuturor reglementărilor existente în momentul de față. Astfel noul regulament prevede că locurile de parcare vacante în parcările publice se atribuie pe bază de abonament în următoarea ordine: persoane cu handicap cu domiciliul în apropiere, persoane fizice care au domiciliul în apropiere, persoane fizice cu reședința în apropiere și persoane juridice care au sediul sau punctul de lucru în apropierea parcajului respectiv. Persoanele fizice sau juridice trebuie să dețină în proprietate un autoturism, cu inspecția tehnică valabilă și să nu mai dețină alt loc de parcare, garaj sau copertină. Prin dispozițiile regulamentului, se poate aloca un singur loc de parcare, pentru o persoană fizică sau juridică

și maxim două locuri de parcare pentru aceeași unitate locativă, sediu social, punct de lucru. Atribuirea celui de-al doilea loc de parcare se va realiza însă, după epuizarea cererilor depuse pentru primul loc de parcare, dacă mai există locuri. Cererile pentru locurile de parcare se depun anual, iar subînchirierea este interzisă. Nerespectarea acestei condiții atrage după sine retragerea abonamentului de parcare. Pe de altă parte, se poate realiza schimbul locului de parcare între abonați, pe baza unei cereri depuse la primărie. „În cazul reamenajării parcajelor, pentru care au fost încheiate abonamente sau contracte de închiriere a terenului ocupat cu parcare, garaj sau copertină edificate în baza autorizațiilor de construcție, repartizarea locurilor de parcare rezultate se face respectând următoarea ordine: persoane care au avut contract de închirere sau abonament valabil și au respectat prevederile acestuia, persoane care solicită schimbarea locului de parcare și persoane care solicită un loc de parcare nou, în ordinea numărului de înregistrare a cererilor”, se mai arată în noul regulament. În parkingurile din cartierele municipiului Cluj-Napoca, unde sunt stabilite zone în care taxarea se realizează în regim plată orară (Parkingul Băișoara nr.1-3, demisol-25 de locuri și Parkingul Primăverii f.n, demisol II, 30 de locuri), plata se realizează exclusiv la echipamentele de plată. Pentru parcările cu barieră și parkingurile în regim de plată orară, nu este valabil niciun tip de abonament sau contract. În ce privește locurile de parcare pentru biciclete, acestea vor fi atribuite anual, în primul rând persoanelor fizice care au domiciliul stabil sau reședința în cartier și care au în proprietate o bicicletă, în ordinea depunerii cererii. La fel ca în cazul parcărilor pentru autoturisme, subînchirierea sau folosirea locurilor de parcare pentru biciclete de către alte persoane este interzisă. De asemenea, cardul de acces într-un parking poate fi utilizat doar de către titularul abonamentului și de membrii familiei acestuia.

Anca M. Colibăşanu

Articole din aceeasi categorie