Noi neînţelegeri între Consiliul Judeţean Cluj şi Aeroportul “Avram Iancu”

Prezentarea proiectului de construire a terminalului de transport intermodal la Aeroportul Cluj-Napoca a confirmat, încă o dată, neînţelegerile care există între conducerea Aeroportului şi Consiliul Judeţean Cluj, instituţie care ezită să semneze o asociere cu Aeroportul pentru accesarea fondurilor europene necesare construirii terminalului.

Conducerea Aeroportului Internaţional “Avram Iancu” Cluj-Napoca a prezentat, marţi, proiectul “Studii pentru dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri şi marfă la Aeroportul Internaţional Cluj-CJ-Cluj-08Napoca”, proiect cofinanţat de Uniunea Europeană şi care vizează realizarea următoarelor obiective: un terminal aerian cargo (pentru transport marfă), un terminal feroviar cargo, o nouă gară feroviară, o pasarelă pietonală suspendată între noua gară şi aeroport, o legătură auto între cargo feroviar şi Aeroport, o centrală de cogenerare şi un parc fotovoltaic. Conform conducerii Aeroportului, valoarea totală a acestei investiţii este de 71 milioane de euro, iar proiectul este eligibil pentru finanţare din partea Uniunii Europene, care poate furniza 85% din valoarea totală a proiectului, diferenţa de 15% trebuind finanţată de partea română. Proiectul ar urma să fie realizat în etape, într-o perioadă de circa 10 ani, şi ar conduce la creşterea traficului pe Aeroport cu aproximativ 15%.

David Ciceo, directorul Aeroportului, afirmă că, pentru a se obţine finanţare din partea Uniunii Europene, trebuie făcută o asociere între Aeroport, Primăria Cluj-Napoca, CFR, compania de drumuri, Ministerul Transporturilor şi Consiliul Judeţean Cluj, însă ultima instituţie nu pare a fi dispusă să semneze această asociere, deşi Aeroportul solicită aceasta de mai mult timp. “Nu înţeleg de ce se opun (Consiliul Judeţean – n.r.), pentru că vorbim despre atragerea a 71 de milioane de euro dintr-un fond al Comisiei Europene, pentru punctele intermodale. Documentaţia trebuie depusă pînă în 15 februarie 2015, iar noi nu avem nici măcar constituită asociaţia”, a spus Ciceo, care a menţionat că a prezentat Consiliului Judeţean (CJ) Cluj o asociere similară, făcută în judeţul Timiş. Aceeaşi poziţie a avut-o şi Iuliu Pop, directorul operaţional al Aeroportului şi managerul acestui proiect, care a afirmat că “este un non-sens să avem studiile şi acestea să nu se pună în practică” şi că se întîmpină “probleme la aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean”.

De remarcat că Mihai Seplecan a fost singurul consilier judeţean prezent la dezbatere, căci la dezbatere nu au participat reprezentanţii CJ Cluj, deşi conducerea Aeroportului afirmă că a trimis scrisori în acest sens tuturor membrilor Consiliului, senatorilor şi deputaţilor.

Din păcate, nu am putut să obţinem un punct de vedere oficial al CJ Cluj referitor la acest subiect. Vakar Istvan, vicepreşedintele CJ Cluj care deţine în prezent atribuţii de preşedinte este plecat la Chişinău, iar despre Simona Gaci, secretarul judeţului Cluj, persoana al cărei nume a fost cel mai frecvent rostit privind refuzul semnării asocierii, ni s-a spus, ore în şir, că lipseşte din birou, fiind, cităm, la o “şedinţă”. Aşa o fi fost. Singurul care a avut o minimă reacţie a fost vicepreşedintele Ioan Oleleu, şi el plecat din localitate, care ne-a comunicat telefonic că “în mod sigur se va găsi o soluţie, şi asta cît mai repede”.

V. DĂDULESCU

Articole din aceeasi categorie