Liderul PSD Cluj Horia Nasra, atac la adresa primarului Emil Boc pe tema metroului

Liderul PSD Cluj, deputatul Horia Nasra atrage atenția că proiectul introducerii metroului în zona metropolitană Cluj este cel mai important proiect pentru infrastructura Clujului, pentru descongestionarea traficului și dezvoltarea orașului în următorii 20-30 de ani, însă reprezentanții administrației locale nu fac nimic concret.

Social democratul clujean atrage, de asemenea, atenția că pentru realizarea proiectului este nevoie de un plan complex de la A la Z și de pași concreți realizați în fiecare an, nu de vorbe aruncate în vânt precum „japonezii sunt interesați de introducerea metroului în Cluj”.

În contextul în care în ultimul an, nu s-a concretizat nimic, Horia Nasra vine cu mai multe propuneri pentru consilierii locali și primar.

Constituirea unei „Comisii speciale pentru proiectul introducerii metroului în Cluj” pentru a colecta informaţii şi pentru a cunoaşte experienţa altor proiecte similare, pentru a asigura o informare completă a clujenilor cu privire la proiect şi pentru a superviza etapele proiectului;

Alocarea unei sume importante din bugetul municipiului în 2019 (binențeles dacă primăria are un plan concret și coerent pentru acest proiect);

Discuții în cadrul asociaților metropolitane cu primarii din zona metropolitană. În ultimii a fost evitată o discuție sinceră și productivă despre zona metropolitană. Trebuie să oprim filosofia de tipul ”municipiul se dezvoltă și restul nu contează…”. Cu siguranță că și localitățile Gilău, Baciu, Apahida și Jucu trebuie să fie incluse în acest proiect, introducerea metroului în Cluj;

Trebuie analizată utilitatea unor Park and Ride-uri în Gilău (legătura cu Autostrada Transilvania) și Jucu (legătura cu platforma industrială TETAROM). Parteneriatul Boc-Tișe cu privire la construirea unui park and ride pe un teren al aeroportului este la fel de realizabilă precum Someșul navigabil de la Cluj-Napoca la Dej propus de Tișe în urmă cu șapte ani.

Emil Boc și consilierii locali trebuie să lămurească o confuzie apărută în comunitatea noastră. Unde este granița dintre proiectele `tren metropolitan` și `introducerea metroului în Cluj`? Sunt realizabile amândouă sau doar unul? Dorește Executivul primăriei să unească cele două proiecte? Cei din primărie sunt datori cu un răspuns clar pentru că în ultimul an, declarațiile au ținut loc faptelor.

Cu siguranță că acest proiect necesită costuri inedite pentru comunitatea noastră. Îi solicităm primarului Emil Boc să prezinte modalitatea de finanțare a proiectului (binențeles după consultarea colegilor din zona metropolitană).

Precum într-un caz similar, sistemul de metrou din Lille, reprezentanții primăriei trebuie din timp să realizeze o hartă de trafic cu puncte de aglomerație și alte detalii tehnice în contextul pregătirii proiectului. În anii `70 având în vedere blocajele traficului din Lille, municipalitatea a realizat un plan și o hartă cu privire la descentralizarea orașului, aceasta stând la baza introducerii sistemului de metrou în Lille.

Organizarea unor dezbateri care să clarifice posibilele puncte gri ale proiectului şi care să înlesnească accesul reprezentanţilor administraţiei locale şi a cetăţenilor la informaţia specifică. De exemplu, în Brescia, între anii 1996 și 1997 au fost organizate o serie de evenimente care pregăteau forma embrionară a proiectului dedicat traficului subteran din Brescia”.

Articole din aceeasi categorie