Liberalii au analizat la Cluj-Napoca situaţia infrastructurii de transport din România

Conectarea regiunilor istorice ale României prin autostrăzi, racordarea României la rutele europene de transport rutier prin autostrăzile Unirii, coordonarea infrastructurii de transport cu polii de dezvoltare naţionali, dar şi anumite măsuri îndreptate spre o mai mare simplificare administrativă, reducerea birocraţiei şi promovarea legislaţiei privind parteneriatul public-privat sunt câteva dintre obiectivele PNL, a declarat eurodeputatul Daniel Buda în cadrul conferinţei Regionale Nord-Vest a Comisiei de Transporturi şi Infrastructură a Partidului Naţional Liberal. Totodată, liderul PNL Cluj, a subliniat că administraţia publică clujeană reprezintă un model în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii de transport şi că acesta ar trebui replicat la nivelul fiecărui judeţ. Conferinţa Regională Nord-Vest a Comisiei de Transporturi şi Infrastructură a Partidului Naţional Liberal a avut loc la sfârşitul acestei săptămâni la Cluj-Napoca, printre participanţi numărându-se europarlamentarul Marian-Jean Marinescu, preşedinte al Comisiei de Transport şi Infrastructură din Camera Deputaţilor, Lucian Bode, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Marius Mînzat, vicepreşedintele PNL, Adrian Oros, deputatul Florin Stamatian, deputatul Sorin Moldovan, preşedintele pe infrastructura de transport, comunicaţii si societate informaţională a PNL, Antonel Tănase, vicepreşedintele pe infrastructura de transport, comunicaţii si societate informaţională a PNL, Virgil Guran şi Zoltan Coroian. În cadrul acestei conferinţe, a fost prezentată situaţia infrastructurii de transport atât la nivelul judeţului Cluj, cât şi la nivel naţional, fiind propuse o serie de soluţii la problemele existente. „Obiectivele Partidului Naţional Liberal pentru domeniul transporturilor sunt legate de conectarea regiunilor istorice ale României prin autostrăzi, racordarea României la rutele europene de transport rutier prin autostrăzile Unirii, coordonarea infrastructurii de transport cu polii de dezvoltare naţionali, dar şi anumite măsuri îndreptate spre o mai mare simplificare administrativă, reducerea birocraţiei şi promovarea legislaţiei privind parteneriatul public-privat.
În momentul de faţă, România are în prezent mai puţin de 750 de kilometri de autostrăzi, ceea ce o plasează la coada clasamentului european în ceea ce priveşte numărul de kilometri de autostradă raportat la populaţie şi la suprafaţă. Se pare că guvernanţii PSD şi-au uitat propriul program de guvernare, drept urmare niciunul dintre cele trei guverne din ultimul an şi jumătate nu a reuşit să dea în folosinţă niciun kilometru de autostradă. Multe proiecte sunt întârziate peste măsură, altele blocate, iar altele “uitate“.
În anul Centenarului Marii Uniri, România a ajuns la “performanţa” de a nu avea nici măcar autostrăzi care să lege regiunile istorice ale ţării. Guvernul PSD-ALDE transformă autostrăzile în muzee, eliminând orice şansă a României de a avea o infrastructură rutieră sigură şi modernă. Partidul Naţional Liberal este singura formaţiune politică care are voinţa, determinarea şi resursele umane necesare pentru a asigura o infrastructură rutieră la standarde europene!”, a spus Daniel Buda.
Eurodeputatul clujean susţine că administraţia publică clujeană reprezintă un model în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii de transport ce ar trebui replicat la nivelul fiecărui judeţ. „Prin atragerea fondurilor europene, prin gestionarea eficientă a bugetului local şi judeţean, clujenii se bucură de o infrastructură modernă şi sigură. Una dintre cele mai importante investiţii ale administraţiei publice clujene este realizarea Centurii Metropolitane Cluj-Napoca. În acest sens, Primăria va demara realizarea studiului de fezabilitate, planului urbanistic zonal şi documentaţiei tehnice în vederea autorizării acesteia. De asemenea, în domeniul transportului, trebuie amintită punerea în circulaţie a primelor 11 autobuze electrice, atragerea de finanţări europene pentru achiziţia de tramvaie, autobuze electrice şi troleibuze dotate cu tehnologie de ultimă generaţie”, a spus liderul PNL Cluj.

Cosmin PURIŞ

Articole din aceeasi categorie