Introducerea avionului multirol F-16 în serviciul de luptă adaugă un plus semnificativ de capabilitate

Şeful Statului Major al Forţelor Aeriene (SMFA), Viorel Pană, consideră că introducerea avionului multirol F-16 în serviciul de luptă adaugă un plus semnificativ de capabilitate, în special în contextul actualului mediu de securitate de la Marea Neagră.
„Executarea acestei misiuni reprezintă doar o etapă din programul major de înzestrare a unui avion multirol al Forţelor Aeriene Române. Poliţia Aeriană reprezintă acea misiune de luptă care asigură capacitatea de acţiune pe timp de pace împotriva platformelor aeriene care utilizează neautorizat spaţiul aerian naţional”, a declarat, joi, Viorel Pană, cu ocazia ceremoniei prilejuite de introducerea în serviciul de luptă permanent poliţie aeriană, sub comandă naţională, a aeronavelor F-16 Fighting Falcon.
El a explicat că următoarea etapa în cadrul programului major reprezintă executarea acestei misiuni sub comandă NATO, iar pentru aceasta este nevoie de continuarea procesului de operaţionalizare şi de certificarea escadrilei. „Forţele Aeriene Române vor continua acest program deosebit de important pentru apărarea României prin completarea primei escadrile la standardele NATO, constituirea şi dotarea escadrilelor 2 şi 3, concomitent cu pregătirea personalului navigant şi tehnico-ingineresc, precum şi dezvoltarea infrastructurii operaţionale a bazei aeriene”, a spus Viorel Pană.
Pilotul Cătălin Micloş, comandantul Escadrilei 53 Vânătoare, a precizat că toate cele 12 avioane F-16 pot executa misiuni de luptă. El şi-a exprimat speranţa că vor fi achiziţionate şi alte aparate de acest tip.
„Nu sunt suficiente 12 avioane, avem speranţe că această escadrilă va fi întregită cu încă cinci şi sper ca în viitorul foarte apropiat să vedem concretizate nevoile de cele 36 de aeronave F-16. Toate cele 12 pot fi folosite în misiuni de luptă, (…) programele de mentenanţă şi de disponibilizare în cadrul Forţelor Aeriene şi în cadrul unei escadrile au anumite rigori, se fac după o anumită planificare şi aeronavele escadrilei pot fi în măsură să execute misiuni de luptă. Construirea unui centru de mentenanţă este o idee bună din punctul meu de vedere, având în vedere că putem implica şi industria naţională de apărare în acest efort”, a arătat Cătălin Micloş.
Generalul Cătălin Băhneanu, comandantul Bazei 86 Aeriene, a menţionat că F-16 este o capabilitate nouă, multirol, mult mai bună faţă de avioanele pe care le avea România şi a afirmat că certificarea NATO ar putea veni în următoarele câteva luni.

Articole din aceeasi categorie