EXCLUSIV. Administrator public la Consiliul Județean

Președintele Alin Tișe propune consilierilor județeni adoptarea unei noi organigrame a forului, în care apare și postul de administrator public. În acest caz, există deja și avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, administratorul public urmând să funcționeze în subordinea directă a președintelui Consiliului Județean.  Noua funcție este una contractuală pentru care se cer studii superioare. Șeful CJ Cluj susține că înființarea acestei funcții este impusă de multitudinea şi complexitatea problemelor de la nivelul consiliului județean. „Instituţia administratorului public fiind o componentă importantă a managementului public modern, la nivel executiv. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, atribuții de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes județean”, se arată în proiectul de hotărâre. Tot în subordinea președintelui CJ Cluj se înființează Serviciul Corp Control Președinte, Control Intern Managerial, pentru care sunt prevăzute opt posturi. Noul serviciu ar urma să aibă următoarele atribuții: desfășurarea de controale tematice dispuse de președintele Consiliului Județean Cluj; verificarea activității membrilor consiliilor de administrație constituite la nivelul instituţiile care funcţionează în subordinea sau sub autoritatea Consiliului Județean Cluj; verificarea activității manageriale desfăşurată la nivelul structurilor aparatului de specialitate şi la instituţiile care funcţionează în subordinea sau sub autoritatea Consiliului Județean Cluj; verificarea sesizărilor adresate conducerii Consiliului Județean Cluj și se autosesizează în legătură cu neregulile şi abaterile de care ia cunoştinţă în timpul controlului și sesizează alte instituţii cu privire la neregulile constatate şi care fac obiectul atribuţiilor acestora în aplicarea măsurilor ce se impun; monitorizarea activității instituţiilor care funcţionează în subordinea sau sub autoritatea Consiliului Județean Cluj în vederea îndeplinirii măsurilor pentru remedierea deficienţelor constatate cu ocazia controalelor și propunerea de măsuri de corectare a disfuncţionalităţilor şi a încălcărilor legilor în vigoare, sesizate în activitatea de control. Odată cu aprobarea noii organigare, Consiliului Județean Cluj va avea 310 posturi, mai mult cu 27 față de cele prevăzute în organigrama aprobată în 2016.

Articole din aceeasi categorie