Două unităţi şcolare din judeţul Cluj vor beneficia şi în acest an de programul „Masa caldă în școli”

Colegiul Naţional Pedagogic ‚’Gheorghe Lazăr’’ din Cluj-Napoca şi Şcoala Generală din comuna Viişoara vor beneficia şi în acest an de programul pilot de acordare a unei mese calde elevilor din această unitate de învăţământ. Prin acest program elevii beneficiază, în mod gratuit, pe parcursul anului şcolar, de un pachet alimentar sau o masă caldă, zilnic, în valoare de 10 lei. Programul a fost demarat în urmă cu doi ani şi se adresează copiilor din 50 de grădiniţe şi şcoli din toată ţara. În sedința de Guvern de vineri, 9 noiembrie, a fost aprobată Ordonanța de Urgență privind continuarea programului național „Masa caldă în școli”, destinat preșcolarilor și elevilor din cele 50 de unități de învățământ preuniversitar de stat.

Conform celor anunțate de MEN, bugetul alocat programului a crescut de la 30,7 milioane de lei la aproape 46,7 milioane de lei, ceea ce a permis majorarea valorii pachetului alimentar cu aproximativ 40%: de la 7 lei, cât prevedeau normele anterioare, la 10 lei/zi/beneficiar.

„Ca element de noutate, în vederea evitării organizării a două proceduri de atribuire a contractelor de furnizare/servicii a pachetelor alimentare/mesei calde de către compartimentele de specialitate din cadrul primăriilor, noua ordonanță de urgență prevede trecerea de la an școlar la an calendaristic, aspect ce contribuie la asigurarea continuității programului-pilot. De asemenea, pentru evaluarea corespunzătoare a Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 50 de unități de învățământ preuniversitar de stat, s-a decis implementarea acestuia pentru o perioadă mai lungă de timp, fiind necesară continuarea pilotării pentru cel puțin un ciclu de învățământ” – informează MEN.

Conform sursei citate, în urma pilotării programului în anii precedenți s-au constatat o serie de efecte pozitive asupra beneficiarilor direcți și indirecți: scăderea ratei abandonului școlar; diminuarea absenteismului și a întârzierilor la prima oră; formarea deprinderii, la copii, a unei alimentații sănătoase; consolidarea relației familie-școală prin implicarea părinților în educarea copiilor în privința unei alimentații sănătoase; reducerea migrației elevilor din unitățile de învățământ din mediul rural către unitățile de învățământ din mediul urban.

Implementarea Programului-suport constituie una dintre măsurile de prevenire și, totodată, de intervenție, cu influență asupra părăsirii timpurii a școlii în România.

Articole din aceeasi categorie