Directorii şcolilor clujene, pregătiţi să fie mai buni manageri

Directorii unităţilor clujene de învăţământ sunt pregătiţi să-şi cunoască mai bine atribuţiile şi sarcinile şi să fie mai buni manageri, în cadrul unui proiect de formare, iniţiat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj. Proiectul se desfăşoară pe parcursul lunii mai, la fiecare sfârşit de săptămână, la Băişoara, şi presupune pregătirea tuturor directorilor de şcoli din judeţ pentru a fi „profesionişti şi performanţi în management”.

„În urma concursului pentru ocuparea posturilor de directori şi directori adjuncţi am identificat, la nivelul judeţului, o serie întreagă de probleme privind coordonarea managerială a unităţilor de învăţământ, motiv pentru care am decis organizarea unei serii de cursuri de formare pentru toţi directorii care au luat concursul. La aceste cursuri, organizate în parteneriat cu Consiliul Judeţean Cluj şi împreună cu Casa Corpului Didactic, directorilor de şcoli li se prezintă toate aspectele activităţii lor, şi pe partea juridică, şi pe partea de audit, şi pe partea de contabilitate, şi pe partea de reţea şcolară, deci absolut tot ce este legat de activitatea unui director. Până acum au fost organizate două module, a câte 25 de ore fiecare, în care au fost cuprinşi 84 de directori. Alţi 45 de directori vor urma cursul în această săptămână, şi încă 43 săptămâna viitoare, urmând ca ceilalţi – pentru că se apropie examenele, şi nu mai putem organiza cursuri după 1 iunie – să fie formaţi în perioada septembrie-octombrie, odată cu cei care vor ocupa posturile de directori în urma concursului organizat la sfârşitul lunii iulie” – a declarat, pentru Făclia, inspectorul şcolar general Valentin Cuibus.

Între temele abordate în cadrul programului de formare a  directorilor de şcoli clujene, intitulat „Profesionalism şi performanţă în management”, se pot aminti: Rolul directorilor în execuţia bugetară. Clarificarea problemelor identificate în cadrul misiunilor API din perspectiva unităţilor de învăţământ; Politicile de personal, fişele de post, concedii, promovare personal, vechime în muncă, dosar de personal, salarizare; Elaborarea Planului de dezvoltare instituţională/ Planului de acţiune al şcolii, cu respectarea criteriilor de calitate şi eficienţă; Oportunităţi de dezvoltare instituţională prin proiecte şi parteneriate; Importanţa completării corecte şi complete a tuturor sistemelor informatice – Instrumente de optimizare a transmiterii de informaţii; Rezolvare de conflicte; Motivarea angajaţilor ş.a.

„La sfârşitul fiecărui modul am cerut opinia participanţilor despre curs şi de fiecare am primit acelaşi răspuns: «Abia acum ne dăm seama câte lucruri nu ştiam!»” – a declarat, pentru Făclia, inspectorul şcolar general Valentin Cuibus.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie