Contractorii loturilor 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş-Turda, avertizaţi

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, aflat în inspecţie pe şantierul Autostrăzii Sebeş-Turda, i-a atenţionat vineri pe contractorii celor două loturi aflate încă în construcţie, 1 şi 2, două companii străine, să-şi achite datoriile către subcontractori şi furnizori, acestea însumând în prezent zeci de milioane de lei.
„Nu vreau să sune deloc a ameninţare. (…). Dar nu mai funcţionaţi pe principiul că, vorba aia românească, ‚fără rău e şi mai rău’, că o să fie foarte rău. Pentru că eu dacă văd că lucrurile nu evoluează şi nu sunteţi plătiţi şi sunteţi în situaţii limită (subcontractorii – n.r.), eu nu am altă soluţie decât să intervin şi aia e ultima soluţie, de a pune capăt unui contract al căror clauze se încalcă în picioare în fiecare zi. Nu-mi doresc lucrul acesta”, a declarat ministrul Transporturilor, în cadrul unei întâlniri avute cu contractorii loturilor 1 şi 2, o firmă din Italia, respectiv o firmă din Grecia. Potrivit lui Lucian Bode, datoriile acumulate de către firma italiană Impresa Pizzarotti către subcontractori se ridică la 23,5 milioane de lei, iar cele ale firmei greceşti Aktor la 24,5 milioane de lei. „Nu sunt puţini bani (…) Vă rog să vă achitaţi de obligaţiile pe care le aveţi”, le-a spus ministrul reprezentanţilor celor două firme străine. Ministrul a subliniat că rezilierea unor contracte aflate în derulare este „ultimul lucru” la care se gândeşte, dar că nici nu se poate sta, a se vedea că nu există un progres fizic şi că sunt probleme cu subcontractorii şi furnizorii.
În altă ordine de idei, constructorii celor două loturi au promis că acestea ar urma să fie date în trafic în acest an, în trimestrul al doilea – lotul 1, respectiv în trimestrul al treilea – lotul 2. Potrivit ministrului Lucian Bode, în prezent stadiul fizic de execuţie pe lotul 1 este de 82,6%, iar situaţia plăţilor de 69,82%. „Estimările privind încadrarea în termenul de finalizare, din ce am primit, arată recepţia obiectivului în trimestrul doi 2020”, a spus Bode. Întrebat dacă este un termen realist, reprezentantul firmei italiene a spus că trimestrul doi este un termen realist pentru deschiderea traficului, iar pentru terminarea lucrărilor sfârşitul anului. „Pe lotul 2, stadiul fizic actual este de 61,65%, iar cea a plăţilor, de 51,59%”, a precizat Bode.

Articole din aceeasi categorie