Veste proastă şi pentru angajaţii Bosch din Jucu

Grupul german Bosch şi-a înrăutăţit estimările privind producţia auto în acest an, previzionând un declin de 5%, faţă de o scădere de 3% prognozată anterior, astfel că nu va putea atinge marja de profit de 7% înregistrată în 2018, a declarat directorul financiar Stefan Asenkerschbaumer.

„Nu vom putea repeta marja ridicată de profit înregistrată anul trecut, ţinând cont de actualele evoluţii ale veniturilor”, a declarat Asenkerschbaumer, potrivit căruia, producţia auto va stagna în următorii trei ani. Până în 2025, Bosch se aşteaptă să genereze venituri de cinci miliarde de euro (5,6 miliarde de dolari) de pe urma maşinilor electrice, pe fondul estimării unei creşterii solide pe acest segment, în special în China. Bosch furnizează deja componente pentru mai mult de un milion de vehicule electrice. La Jucu, Bosch produce unităţi electronice de control pentru clienţi globali din industria auto, din domenii precum asistenţă la condus, siguranţă şi confort. Fabrica de la Jucu se întinde pe 38.000 de metri pătraţi.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj (Jucu) şi unităţile de producţie pentru soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, tot în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Bosch construieşte în Simeria o fabrică de maşini de spălat, cu o capacitate de un milion de unităţi pe an, investiţia în acest proiect fiind  evaluată la aproximativ 110 milioane de euro. La începutul acestui an, Bosch avea, la nivel naţional, circa 7.000 de angajaţi. Bosch este cel mai mare furnizor de de componente auto şi de tehnologie în domeniul motoarelor diesel, printre ai cărui clienţi se află cei mai importanţi producători auto globali, de la Volkswagen AG la General Motors şi Fiat Chrysler (FCA).

Cristian FOCŞANU

Articole din aceeasi categorie