Tehnologia proiectată la Jucu ajunge la tîrgul din Las Vegas

Inginerii care lucrează la centrulbosch de cercetare Bosch din localitatea clujean[ Jucu contribuie la dezvoltarea sistemelor de automatizare a conducerii autovehicolelor.

Bosch, unul dintre cei mai mari furnizori de soluţii pentru mobilitate din lume, lucrează la conceptul de conducere automată încă din 2011, în două centre – în Palo Alto, California şi în Abstatt, Germania. Echipele din cele două oraşe se pot baza pe o reţea mondială, inclusiv din România, de peste 5.000 de ingineri specializaţi în domeniul sistemelor de asistenţă pentru şoferi.

Bosch îşi va prezenta soluţiile la Vehicle Intelligence Marketplace în cadrul tîrgului CES din Las Vegas, care se desfășoară în perioada 6 – 9 ianuarie 2015. Autovehiculele echipate cu tehnologia Bosch se pot conduce singure în anumite situaţii, de exemplu în blocajele în trafic sau la parcare. Spre exemplu, sistemul predictiv Bosch de frînare de urgenţă permite evitarea coliziunilor din spate, iar sistemul asistentul Bosch frînează automat în traficul aglomerat, accelerează şi păstrează autovehiculul pe banda sa de circulaţie.

Bosch vizează deja un nivel foarte înalt de automatizare a conducerii, prin care şoferii nu vor mai trebui să monitorizeze constant autovehiculul. „Cu ajutorul pilotului automat Bosch, pînă în 2020 autovehiculele se vor conduce automat pe autostradă, de la rampa de intrare până la cea de ieşire”, prezice dr. Dirk Hoheisel, membru al consiliului de administraţie Bosch. Conducerea automată afectează fiecare aspect al autovehiculului – trenul de rulare, frînele, direcţia – şi necesită sisteme care se bazează pe senzori ce includ tehnologie radar, video şi cu ultrasunete. Computerele instalate pe automobil procesează informaţiile colectate şi se asigură că autovehiculul se poate deplasa în trafic într-un mod sigur şi eficient din punct de vedere al consumului de carburant.

Pe măsură ce autovehiculele preiau treptat din ce în ce mai multe sarcini de conducere, sistemele critice pentru siguranţă, precum sistemul de frînare şi sistemul de direcţie, sînt dublate de sisteme de rezervă pentru a asigura maximum de disponibilitate în cazul în care apar defecţiuni. Bosch are deja un astfel de sistem de rezervă pentru frîne: iBooster, un sistem electromecanic de amplificare a forţei de frînare. Atît iBooster, cît şi sistemul de control al frînării ESP sînt proiectate pentru a frîna autovehiculul, independent unul de celălalt, fără ca şoferul să trebuiască să intervină. iBooster este o componentă cheie a autovehiculelor hibride şi electrice.

„Bosch se aşteaptă să genereze vânzări de un miliard de euro în 2016 grație sistemelor de asistenţă pentru şofer”, apreciază Hoheisel.

Articole din aceeasi categorie