Susţinere pentru fermierii care vor să treacă la agricultura ecologică

Carrefour România lansează a doua ediție a programului „Creștem România BIO”, o inițiativă de sprijinire a fermierilor români care vor să facă trecerea la agricultura ecologică.

A doua ediție a programului „Creștem România BIO” se adresează tuturor agricultorilor care sunt interesați de conversia la BIO, indiferent de locația sau dimensiunea producției lor. De asemenea, se pot înscrie în program atât agricultori care urmează să își certifice pentru prima oară culturile, cât și cei care sunt deja în proces de conversie. Înscrierile se fac online, în perioada 24 februarie – 15 mai 2020, la adresa www.crestemromaniabio.ro sau direct în magazine, în întreaga rețea de hipermarket-uri Carrefour din țară (la Recepție Clienți).
Carrefour oferă celor care se înscriu în program un contract ferm pe perioada de conversie (1-3 ani) și încă 2 ani după momentul în care devin producători BIO. Carrefour va achiziționa întreaga producție pe toată durata contractului. De asemenea, Carrefour va prelua costurile de certificare pentru toată perioada de conversie, atât pentru agricultorii care urmează să își certifice pentru prima oară culturile, cât și pentru cei care sunt deja în proces de conversie. Compania asigură şi consiliere pentru procesul de conversie la BIO, în ceea ce privește procedura de elaborare a dosarului, în parteneriat cu organismul de certificare Ecocert. Promovarea și vânzarea produselor rezultate se face începând cu primul an de conversie, ca produse convenționale, iar din al doilea an, sub eticheta „în conversie la BIO”, la un preț superior produselor din agricultura convențională. Carrefour afirmă că este primul retailer care va introduce o astfel de etichetă, încercând, prin acest demers, să sprijine atât agricultorii în procesul de conversie, cât și să desfășoare acțiuni de informare a consumatorilor cu privire la beneficiile BIO. Retailerul mai asigură susținere și consiliere pentru dezvoltarea afacerii, oferind inclusiv suport de marketing, promovare, packaging (biodegradabil) pentru produsele ecologice rezultate din aceste parteneriate.
Prima ediție a programului Creștem România Bio, lansată în martie 2019, a avut peste 200 de fermieri înscriși, dintre care 75 au fost eligibili. Începând cu luna iunie a acestui an, produsele acestora vor fi disponibile în Carrefour cu eticheta „În conversie la BIO”, aducând mai aproape de consumator producția locală în curs de certificare BIO.

Articole din aceeasi categorie