Startup clujean, selectat în acceleratorul Google for Startups

Wello, platforma de sănătate pentru copii și părinți, bazată pe un program de inteligență artificială (AI), a fost selectată, alături de alte 5 startup-uri europene, în acceleratorul Google for Startups, în cadrul Business Model Mastering, program destinat companiilor aflate în faza de creștere.

Aplicația Wello se adresează copiilor între 8 şi 14 ani şi familiilor acestora, şi reprezintă o sursă de informații despre alimentație şi crearea unui stil de viață sănătos, care va ajuta părinții să alcătuiască pentru copiii lor planuri de nutriție într-o manieră distractivă şi motivantă. Wello oferă programe de nutriție personalizate şi sfaturi de sănătate de la experți în nutriție, antrenori de fitness şi medici generaliști, pe baza informațiilor colectate şi analizate de AI despre utilizatori (timpul de somn, activitatea fizică, starea vremii etc.). De asemenea, Wello dispune de o aplicație ce recomandă, în funcție de locația utilizatorului, locuri unde se mănâncă sănătos sau unde pot găsi furnizori de alimente sănătoase, în funcție de planurile de nutriție personalizate.
Până în 4 iunie, Wello va face parte dintr-un program intensiv de accelerare de business, bazat pe o serie de workshop-uri interactive, în timpul cărora va avea acces la know-how, instrumente și îndrumări aplicate, pe care să le folosească pentru a crește eficiența actualului model. Structura programului oferă companiilor selectate posibilitatea de a discuta cu experți de top și alți participanți despre provocările curente de afaceri și soluții la situații concrete.
„Obiectivul nostru este dezvoltarea Wello pentru etapa următoare și să ne punem la punct modelele de business, atât B2C, cât și B2B, astfel încât să putem ajuta cât mai mulți copii supraponderali și familiile acestora să se familiarizeze cu un comportament de viață sănătoasă, bazat pe o alimentație corespunzătoare vârstei, mișcare și consiliere pentru stabilirea unui echilibru emoțional”, spune (foto stânga), cofondator Wello.
Dezvoltarea platformei Wello a început în august 2017, după ce fondatorii au primit o finanțare nerambursabilă de peste 650.000 de euro, proiectul fiind desemnat câștigător în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională.
Varianta beta a aplicației a fost lansată în noiembrie anul trecut, fiind descărcată deja de peste 10.000 de ori, urmând ca versiunea finală să fie lansată pe 1 iunie 2020, în condițiile în care, în prezent, unul din trei copii cu vârste între 5 ani și 19 ani este supraponderal sau obez, potrivit Federației Mondiale a Obezității (WOF).
Wello a organizat în august 2019, prima tabără gratuită din România pentru copiii cu probleme de greutate, ajutându-i să slăbească într-un mod sănătos. În prima ediție Wello Camp, cei 60 de copii participanți au slăbit cumulat 169 de kilograme. Wello intenționează ca anul acesta să organizeze alte două ediții Wello Camp, pentru a ajuta mai mulți copii să se familiarizeze cu un comportament de viață sănătoasă, prin noțiuni de nutriție, mișcare și consiliere, pe care să le mențină, odată reveniți acasă.

Aplicația Wello este dezvoltată de Art Dynasty, companie prezentă pe piața românească a serviciilor de design specializat – User Interface și User Experience Design – din 2010. Valoarea totală a proiectului este de 1 milion de euro, din care 650.000 de euro sunt fonduri nerambursabile. Varianta finală a aplicației Wello va fi lansată la începutul lunii iunie 2020.

Articole din aceeasi categorie