Siguranţa pasagerilor şi zborurilor este prioritară la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca

• comunicat de presă •
În cursul zilei de 17 octombrie 2011, înainte de zborul Carpatair KRP 2371 pe destinaţia Cluj-Napoca – Timişoara, care urma să decoleze la ora 10:30, angajaţii companiei au solicitat degivrarea aeronavei ca urmare a prezenţei gheţii pe fuselajul şi aripile avionului. După comunicarea tarifului aferent operaţiunii, comandantul aeronavei a anunţat că va decola fără să degivreze avionul.

Între timp, un angajat de la sol al companiei Carpatair a început să îndepărteze gheaţa de pe avion cu o mătură. Conform Manualului de degivrare Carpatair, Ediţia 2011 „Degivrarea în întregime manuală a avionului nu este posibilă”. Avînd în vedere nerespectarea procedurilor interne şi internaţionale specifice aplicabile, Serviciul Operaţional al aeroportului a solicitat comandantului ca înainte de decolare să se ia toate măsurile pentru decolarea aeronavei în condiţii de siguranţă. Comandantul a hotărît întîrzierea decolării pînă la topirea gheţii pe cale naturală, de la căldura solară. Ca urmare a acestei decizii, aeronava a decolat cu întîrziere, la ora 11:49. În cazul în care avionul ar fi decolat fără să fie îndeplinite condiţiile de siguranţă ale degivrării, exista un risc major de prăbuşire, care s-ar fi soldat cu decesul celor 41 de pasageri. Intervenţia Serviciului Operaţional al aeroportului a preîntîmpinat posibilitatea producerii unui eveniment grav de aviaţie civilă.

De asemenea, menţionăm prevederile Codului Aerian, Capitolul V, art. 28, alin.1
„Administratorii aerodromurilor civile au obligaţia de a asigura condiţiile prevăzute de reglementările specifice aplicabile privind aterizarea şi decolarea în siguranţă a aeronavelor […]”.

În privinţa acuzaţiilor nefondate cuprinse în comunicatul de presă al companiei aeriene Carpatair, facem următoarele precizări:
– Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca nu a hărţuit niciodată compania Carpatair, ba dimpotrivă a asigurat un sprijin constant;

– decizia de a închide baza operaţională de pe Aeroportul Cluj-Napoca este probabil anterioară acestui eveniment, avînd în vedere că, în urma cu cîteva zile, compania a solicitat aeroportului rezilierea contractelor de închiriere a spaţiilor deţinute, iar personalul aferent bazei a fost anunţat că va fi disponibilizat începînd cu data de 1 noiembrie 2011;

– anulările multiple ale zborurilor Carpatair pe destinaţia Cluj-Napoca – Timişoara denotă problemele comerciale şi financiare pe care le are această companie.

Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca este şi rămîne un partener pentru toate companiile aeriene care operează pe aeroport, inclusiv pentru Carpatair, dar siguranţa pasagerilor şi zborurilor este prioritară indiferent de numele operatorului aerian.
BIROUL DE PRESĂ

Articole din aceeasi categorie

    Nu exista articole asemanatoare