Româncele consumă peste jumătate din apa minerală de pe piață

Un studiu al companiei Rio Bucovina arată că peste 60% din consumatorii de apă minerală din România sînt femei, și că numai 17% dintre consumatori asociază apa minerală cu băuturile alcoolice

Datele au fost obţinute de Rio Bucovina, pe baza analizei obiceiurilor de consum în decursul anului 2011, în oraşele cu peste 50.000 de locuitori din întreaga ţară. În ceea ce priveşte volumul pieţei, în prezent, piaţa de apă îmbuteliată din România atinge circa 11.300.000 de hectolitri, adică aproximativ 0,16 litri/zi/persoană. Potenţialul de consum al pieţei în ceea ce priveşte apa îmbuteliată este departe de a fi atins, consumul potenţial putînd să ajungă undeva la peste 35.000.000 de hectolitri/an. Cu toate acestea, cresterea estimată a consumului este una moderată, de aproximativ 5% / an.

Românii consumă în principal mărci de apă minerală naturală şi / sau apă de masă româneşti, peste 80 % dintre consumatori consumă apă plată şi / sau carbogazificată ca atare şi numai 17% dintre aceştia combină apa carbogazificată cu bauturi alcoolice. De remarcat că peste 60% dintre consumatori sunt femei.

După zonele istorice, capitala este cel mai mare consumator de apă plată (minerală naturală sau de masă), peste 60% din locuitorii capitalei consumând apă plată zilnic. În ceea ce priveşte consumul pe regiuni, cel mai mult se consumă apă plată în sudul României şi în Dobrogea, pe locul doi ca şi consum fiind Moldova, urmată de Transilvania şi Banat. Consumul de apă îmbuteliată în zonele rurale este limitat de existenţa unei surse de apă alternative, cum ar fi apa de izvor sau de fîntînă, aflate în apropierea gospodăriei. Proporţia de consum apă plată / carbogazificată (minerală naturală sau de masă) a crescut în favoarea consumului de apă plată. După ultimele date, consumul de apă plată este undeva la 56%, iar cel de apă carbogazificată la aproximativ 44%. În ceea ce priveşte cantitatea cumpărată, pe primul loc ramân ambalajele tip pet, cu precădere cele la 2 litri, urmate la foarte mică distanţă de cele la 5 litri.

Rio Bucovina, companie cu capital 100% privat, este pozitionată pe locul 3 ca şi cotă de piaţă, și este activă în zona imbutelierii/producției de apă minerală naturală şi băuturi răcoritoare, dar şi în domeniul distribuţiei de produse alimentare şi nonalimentare.

Articole din aceeasi categorie

    Nu exista articole asemanatoare