Puşca şi centura mică… cu centurică

Centura ocolitoare Vîlcele-Apahida, inaugurată ieri, cu mare pompă, de premierul Emil Boc, este circulabilă pe două tronsoane ce însumează aproximativ 22 de kilometri – întrerupte de o porţiune impracticabilă de circa 1 kilometru şi legate între ele de o altă „centurică” ocolitoare.

Deşi termenul de finalizare parţială a lucrărilor la Centura Vîlcele Apahida, inaugurate ieri, era 10 noiembrie, nu se ştie din ce motive ascunse unei minţi raţionale, premierul a ţinut să marcheze mai devreme terminarea a două bucăţi asfalte – întrerupte de o porţiune necirculabilă. Cum se poate ajunge de pe un tronson pe celălalt? Ei bine – nu v-ar fi trecut prin cap -, pe o centură ocolitoare!

Înainte de a inaugura lucrarea neterminată – aşa cum am arătat mai sus – , premierul a inspectat-o, mai întîi din elicopter, apoi a testat-o la volanul unui Duster. De panglica inaugurală s-au înghesuit să „ţină” – pe lîngă ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, care l-a însoţit pe Boc la acest însemnat eveniment -, sau măcar să „încapă” în cadrele luate de presă toată floarea PDL-istă din Cluj, în frunte cu primarul municipiului.

Potrivit premierului, un vis al clujenilor a devenit realitate. Se referea oare la vagoanele de bani pe care i-a înghiţit centura? “Nu vom mai avea TIR-uri pe Calea Turzii sau aproape de centrul Clujului. E un lucru pe care l-am aşteptat, ca şi clujean, de foarte mulţi ani, pe care l-am promis încă de cînd eram primar. De aici înainte, clujenii nu vor mai trebui să suporte traficul greu în oraş şi nu se va mai pune în pericol viaţa clujenilor”, a spus Boc, fără a încerca să socotească numărul anilor trecuţi de la menţionata promisiune.

Centura Vîlcele-Apahida este proiectată la o lungime de 23,7 kilometri. Lucrările au început în octombrie 2006 şi trebuiau finalizate în 18 luni, respectiv pînă în aprilie 2008, dar nu sînt gata nici în ziua de azi, cu toate panglicile fluturate de oficialii PDL. Problema invocată de autorităţi a reprezentat-o solul argilos, pe care s-au produs alunecări de teren pe o porţiune de aproximativ un kilometru – alunecări care şi în prezent le dau bătăi de cap constructorilor – motiv pentru care cele două tronsoane finalizate se leagă printr-o altă centură.  Deşi lucrarea a fost licitată la o valoare de 40 de milioane de euro, pînă în prezent costurile au depăşit 115 milioane de euro – oficial. Neoficial, se pare că au ajuns la 200 de milioane de euro şi nu se ştie cîţi bani va mai înghiţi ocolitoarea pînă în iunie anul viitor, cînd se presupune că va fi gata.  De remarcat că centura are doar o singură bandă pe sens, numai în unele porţiuni fiind cîte două benzi.

Adriana STUPAR

Articole din aceeasi categorie

    Nu exista articole asemanatoare