Piloţii ar putea fi “periculos de obosiţi” în timpul zborului

The Independent

Noile norme propuse în privinţa orelor de lucru ale piloţilor ar putea face echipajele de pe avioane să zboare “periculos de obosite “, au declarat liderii sindicali din domeniul aviaţiei din Marea Britanie, în legătură cu propunerile de a stabili limitări comune, la nivel european, privind durata zborurilor şi a orelor de lucru ale personalului aviatic. Pe lîngă durata efectivă a unui zbor, reglementările abordează durata şi calitatea odihnei personalului aviatic de la zborul anterior dar şi efectele decalajului orar. Sub auspiciile acestora, piloţii britanici ar putea lucra în ture mai lungi, cu mai puţini membri ai echipajului, pe anumite curse lungi. De exemplu, deşi British Airways şi Virgin folosesc trei piloţi pentru a zbura de pe aeroportul londonez Heathrow la Los Angeles, potrivit noilor reguli numărul acestora s-ar putea reduce la doi.

În acest context, European Cockpit Association, care reprezintă 38.000 de piloţi, a declarat că unele dintre propuneri constituie “un risc imediat pentru siguranţa zborului”. “Noile norme nu vor face decît să agraveze situaţia echipajelor aeriene care zboară în timp ce sînt periculos de obosite”.

Asociaţia susţine că piloţii ar putea fi puşi pe lista de serviciu şi ţinuţi timp de opt ore în stand-by şi apoi ar lucra pe un zbor de 14 de ore, ceea ce ar însemna că ar ateriza după 22 de ore de muncă. Potrivit estimărilor, acest nivel de oboseală ar echivala cu a avea nivelul de alcoolemie în sînge de patru ori mai ridicat în timpul zborului decît limita actuală permisă.

Echipajelor aeriene li se va cere să zboare peste 12 ore pe timp de noapte, deşi oamenii de ştiinţă avertizează că riscurile în privinţa siguranţei cresc semnificativ după 10 ore de zbor în timpul nopţii.

Articole din aceeasi categorie

    Nu exista articole asemanatoare