Piaţa auto europeană se va contracta din nou în 2012

Financial Times

Mulţi constructori de automobile îşi reduc producţia sau orele suplimentare de muncă la fabricile lor din Europa, din cauza scăderii cererii de pe piaţă – încă un indiciu care arată că criza datoriilor începe să lovească economia reală.

PSA Peugeot Citroen, Renault, General Motors şi Ford Motor au programat oprirea liniilor de fabricaţie timp cîteva zile la fabricile lor europene, în acest trimestru, în scopul de a ţine stocul strîns, pe fondul aşteptărilor că piaţa automobilelor de pe continent se va contracta din nou în 2012.

Datele privind vînzările de autoturisme europene sînt susceptibile să arate că au fost proaste în septembrie. Analiştii nu estimează pentru acest an sau pentru 2012 scăderea cu două cifre văzută pe unele pieţe auto după colapsul Lehman Brothers în 2008, care a paralizat creditarea bancară şi a redus drastic încrederea consumatorilor.

Cu toate acestea, previzioniştii din industrie care au mizat pe o revenire a pieţei auto din Europa de Vest, anul viitor, acum spun că ea se va contracta.

Ford a programat mai multe zile de oprire a liniilor de fabricaţie în acest trimestru pentru fabrica sa din Genk, în Belgia. Producătorul auto american spune că, deşi cererea de maşini cum ar fi noul model Focus este puternică, “piaţa auto globală din Europa rămîne fluctuantă”.

PSA Peugeot Citroen şi Renault din Franţa au programat ambele oprirea liniilor de fabricaţie timp de cîteva zile, în fabrici selectate în această lună.

General Motors a programat aproximativ 60 de zile nelucrătoare la uzina Opel-Vauxhall din Zaragoza, Spania, pînă la sfîrşitul anului 2012, şi aproximativ 20 la Eisenach, în Germania, pînă la sfîrşitul acestui an. GM spune că zilele reduse reflectă atît piaţa mai lentă cît şi nevoia de a acoperi un decalaj pînă la sfîrşitul anului viitor, atunci cînd va începe să producă o nouă maşină mică la Eisenach.

În schimb, Toyota şi Honda din Japonia îşi întăresc încă producţia în Europa, în contextul în care recuperează terenul din cauza întreruperii aprovizionării în urma cutremurului din acest an. Cu toate acestea, Toyota spune că este “mai prudentă decît anterior”, din cauza condiţiilor pieţei, şi astfel a anulat munca în week-end şi a redus orele suplimentare.
Constructorii de automobile premium, printre care Jaguar Land Rover şi Bentley din Marea Britanie, au informat că nu au planuri de reducere a producţiei, în contextul în care continuă să raporteze vînzări-record globale.

Cu toate acestea, IHS Automotive a avertizat că, din cauza datelor economice negative din zona euro şi SUA, creşterea susţinută înregistrată de constructorii de automobile premium “nu mai poate fi asigurată”.

Articole din aceeasi categorie

    Nu exista articole asemanatoare