Peste două treimi din exportul românesc îl reprezintă produsele manufacturate

In primele două luni din acest an, 76,6% din totalul exporturilor româneşti îl reprezintă produsele manufacturate, iar ponderea produselor industriei constructoare de maşini şi echipamente de transport este de 41,8%.

Conform Institutului Naţional de Statistică, în primul trimestru din 2012, exporturile României au fost de 10,997 miliarde euro, mai scăzute cu 0,4% decît volumul exporturilor în acceaşi perioadă a anului 2011. Volumul importurilor în aceeaşi perioadă este de 12,7 miliarde euro, ceea ce reprezintă o creştere de 1,1% faţă de primele 3 luni din 2011. În martie, exporturile au crescut cu 14,4% faţă de luna anterioară.

Maşinile şi componentele auto – baza exporturilor româneşti

Principalele produse care constituie baza exporturilor româneşti sînt părţi şi componente pentru autovehicule (8,18% din exporturile româneşti, cu o creştere de 46,12% faţă de aceaşi perioadă din 2011), uleiuri din petrol altele decît brute (14,90% din exporturi, cu o creştere de 5,38% faţă de aceaşi perioadă din 2011), autoturisme şi alte autovehicule (5,46% din exporturi, cu o creştere de 52,39% faţă de 2011), anvelope din cauciuc (1,7% din exporturi, cu o creştere de 8,10% faţă de 2011) şi produse laminate plate din fier şi otel (3,43% din exporturi, cu o creştere de 15,44% faţă de 2011).

Uniunea Europeană – principalul partener comercial
Schimburile comerciale ale României îşi menţin orientarea spre ţările Uniunii Europene, unde sunt direcţionate 72,4% din exporturi şi de unde vin 73,7% din importuri.
Ţările nemembre UE care au înregistrat creşteri semnificative ale schimburilor comerciale cu România sînt SUA, cu o creştere de 13,1% (componente auto, îngrăşăminte şi produse chimice), Brazilia, cu o creştere de peste 147,5% (autoturisme şi componente auto, material rulant, echipament petrolier), Mexic, cu o creştere de peste 50,3% (anvelope, covoare, produse siderurgice diverse, instrumente optice şi accesorii auto), Egipt, cu o creştere a exporturilor cu 132,2% (cereale şi cherestea), Algeria, cu o creştere a exportului cu 105,1% (componente auto, utilaje industrie petrolieră şi produse metalurgice), Ucraina, cu o creştere a exporturilor de peste 17,2% (produse minerale, maşini şi echipamente electrice, autoturisme şi componente auto), Coreea de Sud, cu o creştere de 123,7% (articole din lemn, maşini, aparate şi echipamente electrice) şi Japonia, cu o creştere de peste 71,1% – lemn, cărbune şi articole din lemn, Tunisia (creştere cu 179,3%), Maroc (54,9%) şi Australia (40,9%).

Articole din aceeasi categorie

    Nu exista articole asemanatoare