Optimism printre companiile de scucces din România

Studiul „O nouă viziune de creştere”, realizat de compania Ernst & Young în rîndul companiilor cu rezultate pozitive în România, arată că acestea sînt optimiste privind posibilitățile de dezvoltare în viitorul apropiat

 Conform studiului, aşteptările pentru viitor ale companiilor din România sînt relativ optimiste. Astfel, 75% din respondenţi prevăd oportunităţi semnificative pentru afacerile lor în România, iar 47% pentru pieţele din Uniunea Europeană. În plus, aceştia sînt de părere că performanţa companiilor lor se va îmbunătăţi în continuare în următorii doi ani, privind notorietatea brand-ului pe piaţa locală şi diversificarea portofoliului de produse şi servicii.

Cu toate acestea, companiile performante sînt conştiente că schimbările ce vor apărea în preferinţele consumatorilor vor necesita răspunsuri substanţiale şi de impact: 42% cred că inovaţia va fi răspunsul, 35% estimează o nevoie de adaptare a proceselor operaţionale, împreună cu recalibrarea structurii lor organizaţionale (27%).

În eventualitatea unor scenarii de stagnare sau declin al pieţei, majoritatea companiilor de succes sînt pregătite să-şi menţină poziţia actuală, în timp ce 40% intenţionează sa abordeze o strategie de transformare a pieţei prin inovaţie. Doar 3% se gîndesc să părăsească piaţa, în timp ce 8% ar apela la finanţare externă, pentru a-şi consolida poziţia.

 Reducerea costurilor – principalul ingrediaent al succesului în afaceri

Studiul mai arată că cele mai performante companii din România au depăşit efectele crizei, în majoritatea lor, prin reducerea costurilor şi prin consolidarea relaţiilor de afaceri cu clienţii, furnizorii şi partenerii.

În ceea ce priveşte sursele de finanţare, peste 60% din respondenţi au indicat creditul bancar ca primă opţiune. Pe de altă parte, însă, condiţiile tot mai restrictive din piaţă au impulsionat companiile să se orienteze şi spre alte surse de finanţare, cum ar fi sursele proprii, fondurile europene, sau chiar către sursele de tip venture capital.

Printre principalele elemente de diferenţiere faţă de competitori, companiile incluse în studiu menţionează atenţia dedicată clientului şi calitatea produselor şi serviciilor oferite, în condiţiile în care principalul avantaj competitiv pe care a mizat concurența a fost cel de reducere a costurilor.

Toate companiile incluse în studiu, care au crescut şi au avut succes în condiţii de piaţă dificile, consideră în unanimitate că angajaţii lor sînt foarte importanţi şi că performanţele obţinute de companie se bazează pe abilităţile şi competenţele echipelor lor.

Studiul se bazează pe un sondaj realizat la sfîrşitul lunii octombrie 2011, în rîndul a 172 de companii cu performanţe notabile în industria lor sau în aria lor geografică (profit pozitiv în anul 2010). Dintre companiile intervievate, 47% sînt cu capital romînesc, în timp ce 53% sînt companii străine.

V.D.

Articole din aceeasi categorie

    Nu exista articole asemanatoare