Halucinant! În războiul cu Aeroportul, CJ Cluj a uitat şi aritmetica şi citirea

Consiliul Judeţean (CJ) Cluj a transmis un comunicat, semnat Conducerea Executivă, în care afirmă că declaraţiile lui David Ciceo, directorului Aeroportului sunt false, însă documentele pe care le ataşează demonstrează altceva.

Concret, în comunicat se afirmă că “David Ciceo dorește achiziționarea unor autospeciale inutile, destinate aeronavelor de tip D, aeronave care nu vor ateriza niciodată pe aeroportul Cluj (ex. Boeing 747)”, precum şi că suma cu care trebuie să contribuie Aeroportul nu este de 20.000 euro ci de 700.000 euro, deoarece „Valoarea contribuției din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 75%, nu de 98%. Practic, din aproape 2 milioane euro, aproximativ 700.000 euro este suma pe care locuitorii județului trebuie să o suporte pentru o achiziție inutilă, moft al directorului Ciceo”.

Însă, din Fişa de proiect cu defalcarea cheltuielilor, trimisă chiar de CJ Cluj, rezultă cu totul şi cu totul altceva: valoarea totală a proiectului este de 7.741.579,49 lei, din care valoarea eligibilă (care va fi decontată) este de 6.396.799,60 lei; din valoarea eligibilă contribuţia FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională) este de 75%, contribuţia de la bugetul de stat este de 23%, iar contribuţia din bugetul Aeroportului este de 2%. După cum se poate constata făcând o simplă adunare 75% + 23% = 98%, adică exact procentul avansat de David Ciceo. Aceşti 2% înseamnă 127.935,99 lei, ceea ce, la cursul actual de 4,7232 lei/euro, reprezintă fix 27.086, 71 euro. Valoarea neeligibilă (care nu se decontează) este de 1.344.779,89 lei, adică 284.717,96 euro, sumă care trebuie suportată tot de Aeroport. Deci, contribuţia totală a Aeroportului este de 311.804, 67 euro.

Totuşi, până la 700.000 euro, există o mică diferenţă (de 388.196 euro), nu?

În plus, afirmaţia conform căreia suma ar trebui suportată de locuitorii judeţului, nu are acoperire, deoarece chiar în documentul trimis de CJ Cluj rezultă că aceste cheltuieli vor fi suportate din bugetul Aeroportului, nu al altcuiva. Reamintim că, în 2018, Aeroportul a avut un profit de peste 4 milioane euro, iar pentru acest an este estimat un profit de circa 4,2 milioane euro.

Experţii recomandă construirea căii de rulare

Referitor la o nouă cale de rulare, despre care directorul David Ciceo afirmă că trebuie construită, în comunicatul CJ Cluj se spune că a „fost prezentat un studiu de fezabilitate privind realizarea căii de rulare, studiu elaborat de Search Corporation în noiembrie 2018”, în care s-a „constatat că starea căii de rulaj este satisfăcătoare”. Perfect adevărat, atâta doar că în documentul „Capacitatea portantă existentă pentru calea de rulare TWZ DELTA”, ataşat comunicatului, la paragraful „Soluţiile tehnice şi măsurile propuse de către expertul tehnic” se spune, negru pe alb: „Expertiza recomandă amenajarea unei noi căi de rulare care să asigure legătura între RWY 07725 şi APRON 4”.

Ne abţinem de la orice comentariu.

Viorel DĂDULESCU

Articole din aceeasi categorie