Farmec – brandul românesc care rezistă şi se dezvoltă

Compania clujeană Farmec, una dintre puţinele societăţi din România cu capital exclusiv românesc, a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de peste 121 de milioane de lei, în creştere cu 10 la sută faţă de cea înregistrată în 2011, a anunţat, ieri, conducerea companiei.

Mircea Turdean Directorul general al Farmec SA, Mircea Turdean (foto), s-a declarat mulţumit de performanţa financiară de anul trecut, anunţînd că firma pe care o conduce îşi propune ca şi în 2013 să realizeze o creştere a cifrei de afaceri de cel puţin 10 la sută.

“Compania şi-a depăşit astfel estimările anterioare, avînd o performanţă financiară solidă într-un mediu economic provocator. Avem un portofoliu de produse puternic şi echilibrat, în care integrăm constant inovaţii din laboratoarele noastre, şi cred că acesta este argumentul principal pentru care ne aleg consumatorii noştri”, a explicat Mircea Turdean. El a subliniat că la baza acestui succes financiar au stat eficientizarea activităţii, modernizarea tehnologică a fabricii şi investiţiile importante în marketing şi comunicare de brand. Potrivit lui Turdean la rezultatele pozitive ale companiei au mai contribuit lansările de noi game de produse, cele mai importante fiind produsele pentru ten sensibil Aslavital Mineralactiv, gama de produse pentru îngrijire orală Aslamed sau gelurile de duş Gerovital Dermoactiv şi săpunurile lichide spumă Gerovital Pure.

Turdean a arătat că pentru 2013, Farmec îşi propune o creştere  cu cel puţin 10% a cifrei de afaceri şi concentrarea eforturilor de consolidare a poziţiilor de top în segmentele pe care activează compania, cu precădere pe cele ale produselor de îngrijire şi curăţare a tenului, de îngrijire a mîinilor, segmentul produselor de depilare, segmentul produselor de tratament pentru păr, dar şi pe segmentul produselor de îngrijire a locuinţei. “În 2013, investiţiile noastre vor fi direcţionate către cercetare şi dezvoltare de produse noi, către modernizarea şi îmbunătăţirea continuă a proceselor de fabricaţie, dar şi către lărgirea parcului de maşini de distribuţie sau modernizarea magazinului de prezentare din Cluj-Napoca”, a afirmat managerul companiei clujene.

Gerovital H3 EvolutionTotodată, Turdean a precizat că Farmec va continua strategia de creştere a afacerii prin extinderea distribuţiei naţionale şi internaţionale, astfel încît să-şi consolideze la nivel global prezenţa cu mărci de renume din portofoliul propriu. Farmec are în prezent peste 580 de angajaţi în Cluj-Napoca şi în subsidiarele din ţară, iar produsele companiei se comercializează prin intermediul a peste 9.000 de parteneri economici din România şi din alte 40 de ţări din Europa, Asia şi America de Nord. Compania a dezvoltat parteneriate cu distribuitori din Ungaria, Ucraina şi Polonia, iar pentru alte ţări din regiune urmează să se facă demersuri similiare în acest an.

Mircea Turdean a ţinut să sublinieze că Farmec SA este una dintre puţinele companii mari din România cu capital integral românesc şi, totodată, una dintre cele mai importante companii din judeţul Cluj, fiind un contribuabil semnificativ la economia locală. “De asemenea, este una dintre cele mai inovatoare companii din ţară şi printre puţinele care investesc capital important în cercetarea şi dezvoltarea de produse autohtone de cea mai bună calitate. Rezultatele financiare foarte bune ale Farmec, în creştere într-un context economic dificil, distincţiile şi premiile acordate, precum şi cotele de piaţă deţinute de producătorul clujean şi brandurile sale,  poziţionează Farmec ca cel mai mare producător de cosmetice din România, la concurenţă cu companiile multinaţionale”, a menţionat directorul companiei.

Turdean a ţinut să dezvăluie că una dintre preocupările companiei este susţinerea activităţilor sociale, sportive şi de învăţămînt atît la nivel local, cît şi la nivel naţional.

“Campania «Hai să aducem România acasă», avînd ca scop sprijinirea de către Farmec, în calitate de sponsor oficial, a sportivilor români la Jocurile Olimpice desfăşurate anul trecut la Londra, a fost desemnată cea mai bună campanie de responsabilitate socială în cadrul celei de-a şaptea ediţii a Premiilor PIAŢA. În egală măsură, compania este profund implicată în sprijinirea unor proiecte sociale ample: la nivel naţional, ca sponsor  principal al Echipei Olimpice a României la Jocurile Olimpice de la Londra, Farmec a direcţionat 1% din vînzarea produselor sale către sprijinirea pregătirii echipei pentru cea mai importantă competiţie mondială”, a anunţat Mircea Turdean.

De asemenea, la nivel local Farmec colaborează cu Colegiul Tehnic “Ana Aslan”, alături de care va investi în înfiinţarea unei clase de cosmetică. “În prezent, compania clujeană acordă anual elevilor colegiului 10 burse de studii, pe lîngă stagiile de practică pe care le asigură pentru elevi şi absolvenţi pentru a încuraja formarea de profesionişti în domeniu. În cadrul aceluiaşi parteneriat cu colegiul clujean şi ca parte a unui proiect Leonardo da Vinci, Farmec va demara şi o colaborare cu tema «Chimie verde, proiecte verzi»”, a mai explicat managerul companiei clujene de produse cosmetice.

C.P.

Articole din aceeasi categorie