Compania SAP oferă slujbe în IT la Cluj

Compania germană SAP unul dintre liderii mondiali în aplicaţii software pentru afaceri – a anunțat că va angaja 400 de consultanți pînă în 2014, inclusiv în noile birouri care vo4 fi deschise la Cluj-Napoca și Timișoara.

SAP România a deschis un centru de servicii de consultanţă IT, pentru care a anunțat că intenţionează să angajeze 400 de consultanţi pînă în 2014. Denumită Nearshore Delivery Center, noua entitate a rezultat din transformarea fostului centru al SAP Global Delivery Group, parte a diviziei SAP Consulting din Bucureşti, şi va include alte două birouri în România, la Timişoara şi Cluj-Napoca. Centrul va furniza servicii în special pentru pieţele din Vestul şi Centrul Europei, pentru susţinerea proiectelor din Austria, Belgia, Elveţia, Germania, Luxemburg şi Olanda. „Centrele nearshore contribuie semnificativ la furnizarea de servicii cu costuri totale reduse, concomitent cu îmbunătăţirea calităţii, a vitezei şi scalabilităţii. Cu această abordare, vom putea oferi clienţilor SAP servicii profesioniste printr-un sistem mixt de livrare, de la distanţă sau direct la sediul acestora, beneficiind de avantajul culturii, al limbii şi al fusului orar apropiat, în completarea livrărilor tradiţionale locale sau off-shore”, a declarat preşedintele SAP EMEA, Franck Cohen.

100 de angajați pe an

SAP intenţionează să angajeze anual peste 100 de consultanţi în România, atît prin sistemul obişnuit de recrutare, cît şi prin programul SAP Academy, derulat în cooperare cu principalele centre universitare din România, respectiv Universitatea Politehnică şi Academia de Studii Economice din Bucureşti, Universitatea Babeş-Bolyai şi Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, precum şi Universitatea de Vest din Timişoara. „Obiectivul nostru este de a crea o echipă de profesionişti care să furnizeze servicii de consultanţă cu valoare adăugată clienţilor SAP din Europa”, a declarat directorul SAP Nearshore Center România, Gheorghe Olteanu.

 Investiții între 30 și 40 milioane euro

Cohen a estimat că centrul va beneficia anii viitori de investiţii cuprinse între 30 şi 40 de milioane de euro. „Vom investi în pregătirea acestor consultanţi, vom investi în infrastructura IT care va deservi centrul. Estimez că vom aloca între 30 şi 40 milioane de euro în următorii ani”, a spus Cohen.

Prezent la eveniment, directorul general al SAP România, Valentin Tomşa, a afirmat că centrul SAP nu va fi unul de tip suport sau call-center. „Nearshore Delivery Center va fi o unitate de consultanţă IT, unde se va face inginerie. Viitorii salariaţi ai centrului vor parcurge un program de pregătire intens şi foarte complex, care va depăşi un an, şi vor avea un salariu corespunzător activităţii de consultanţă IT”, a spus Tomşa. Centrul nearshore din România şi viitoarea unitate din Portugalia vor fi primele două centre de acest fel ale SAP din Europa.

SAP are la ora actuală peste 105.000 de clienţi. SAP România a fost înfiinţată în 2002, activitatea fiind concentrată pe vînzări şi marketing, precum şi pe dezvoltarea versiunilor localizate ale soluţiilor SAP. În 2010, potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice, filiala locală a grupului german a raportat afaceri de 73,1 milioane de lei şi un profit net de 11,6 milioane de lei. La nivel global, grupul german a înregistrat anul trecut o creştere cu 17% a veniturilor, de la 10,67 miliarde euro la 12,46 miliarde euro. Profitul după plata impozitelor a avansat cu 4%, de la 1,75 miliarde euro la 1,81 miliarde euro.

Articole din aceeasi categorie

    Nu exista articole asemanatoare