Cîţi bani cheltuie românii în mall

mallUn vizitator cheltuie, în medie, între 0,2 şi 1 leu în plus în fiecare minut petrecut în mall, conform studiului Retail Metrics, realizat de DTZ Echinox.


Timpul petrecut într-un centru comercial, numărul de magazine vizitate, vîrsta şi frecvenţa sînt cei mai importanţi factori care influenţează coşul de cumpărături al vizitatorului de mall, conform studiului citat. În mod surprinzător, veniturile personale şi familiale nu au o influenţă relevantă asupra sumei cheltuite într-un centru comercial, fapt datorat unei fluctuaţii importante generate de persoanele fără venituri care fac cumpărături, dar şi unui conservatism exagerat pentru o parte a segmentului de populaţie cu venituri mari.
În ceea ce priveşte impactul numărului de magazine vizitate asupra coşului de cumpărături, statisticile arată că, pentru fiecare magazin vizitat, un client cheltuie, în medie, între 5 şi 25 de lei în plus. Variaţia între 5 şi 25 lei per magazin vizitat reflectă capacitatea retailerilor de a converti traficul şi vizitele în vînzări. O medie scăzută a sumei indică faptul că centrul comercial atrage trafic, însă mixul de locatari nu reuşeşte să fructifice pe măsură acest potenţial. La polul opus, o medie de 25 de lei indică faptul că centrul comercial trebuie să se concentreze pe creşterea traficului, conversia în cumpărături fiind excelentă.
Persoanele mai în vîrstă care au acelaşi comportament cu segmentul mai tînăr în ceea ce priveşte timpul şi numărul de magazine vizitate au, în medie, coşuri de cumpărături mai mici. Fiecare an în plus are un impact între minus 0,1 şi minus 0,3 lei asupra coşului de cumpărături. În ceea ce priveşte frecvenţa, o persoană care vizitează mall-ul de două ori pe săptămînă are un coş de cumpărături cu pînă la 40 de lei mai mic decît o persoană care, în medie, vizitează mall-ul o dată pe săptămînă.

Articole din aceeasi categorie

    Nu exista articole asemanatoare