Bagajele ”bolnave”, investigate la Aeroportul Internațional Cluj

Un echipament de ultimă generație pentru scanarea bagajelor de cală și de mână va instalat, până la finalul acestui an, la Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj, cu aparatură similară urmând să fie dotate și alte aeroporturi și aerogări din România.

UTI Facility Management, companie membră a Grupului UTI, a anunțat că, în acest an, la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca vor fi instalate echipamente de ultimă generaţie pentru scanarea bagajelor de cală şi de mână cu tehnologie de tip computer tomograf, cu radiaţii X şi algoritmi de detecţie automată a substanţelor explozive. Echipamentele de detecţie vor fi integrate cu un sistem de returnare automată a tăvilor, ceea ce va simplifica şi reduce timpul petrecut pentru controlul de securitate.

Pentru Aeroportul Internaţional din Iaşi, compania, care este partener autorizat pentru piaţa românească al producătorului britanic de tehnologie de detecţie cu raze X, Smiths Detection, a livrat şi pus în funcţiune echipamente de scanare a bagajelor de cală cuaceeași tehnologie, echipamente de acest tip urmând să fie utilizate şi de aerogara din Suceava, începând din octombrie 2020.

De asemenea, pe Aeroportului Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti, la finele acestui an controlul bagajelor se va realiza cu echipamente Smiths Detection, care vor scana obiectele pasagerilor cu două unghiuri de vizualizare şi vor detecta urmele de substanţe explozive, în timp ce pentru asigurarea securităţii pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu, UTI Facility Management implementează un proiect de securitate care presupune şi instalarea de echipamente de scanare a bagajelor de cală, contractul urmând să e finalizat la sfârşitul anului în curs. Compania contribuie şi la construcţia şi dotarea cu sisteme de securitate a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav.

Sistemele de detecţie a substanţelor explozive (EDS) au rolul de a descoperi şi alarma personalul care asigură securitatea în aeroporturi despre prezenţa unor astfel de materiale în bagaje, indiferent de forma, poziţia sau orientarea încărcăturii periculoase. Conform reglementărilor aeronautice, toate sistemele EDS pentru scanarea bagajelor de cală trebuie să corespundă standardului 3, iar cele pentru controlul bagajelor de mână care conţin computere portabile, aparate electrice de mari dimensiuni, precum şi lichide, aerosoli şi geluri trebuie să respecte cel puţin standardul C3″, menţionează compania.
UTI Facility Management activează pe piaţa serviciilor pentru aeroporturi de peste 15 ani, iar portofoliul companiei include lucrări realizate pentru cele mai mari aeroporturi din România şi din regiune.

Articole din aceeasi categorie