Ultima premieră a stagiunii în curs, ”Elektra”

marți, 13 iunie, 20:00, Sala Studio

Se poate afirma că stagiunea 2022-2023 a instituției conduse de Tompa Gabor a fost una bună, reușită, cu spectacole din repertoriul curent, dar și cu multe titluri noi. Și ultimul care vede luminile scenei în această stagiune este Elektra, adaptarea scenică de Kali Agnes și Nagy Botond după tragedia lui Sofocle. Practic, ne reîntoarcem la teatrul antic, ne reîntoarcem cu un text puternic, cum puternice sunt și personajele sale.

Nagy Botond se află la cea de a patra colaborare cu TMS-ul clujean, precedentele fiind Orbii, Nora și Călător sub clar de lună, puneri în scenă bine primite de public și critica de specialitate. Aș puncta doar reușita cu Nora, pentru care a fost nominalizat la premiile UNITER 2020, pentru cea mai bună regie. În plus, Nagy Botond este, prin spectacolele puse în scenă, des invitat al festivalurilor de profil, cum sunt INTERFERENȚE, Festivalul Shakespeare de la Craiova, FNT de la București, un cv marcat de succese naționale și internaționale.

Astfel privite lucrurile, am încredere în Nagy Botond și în întreaga echipă artistică și tehnică, am încredere că ne vor introduce cu mult profesionalism în universul Elektrei, adevărată fiică a morții. Lucru subliniat și de regizor: ”Reluând textul lui Sofocle, eu și Kali Agnes am simțit că textul este atât de puternic încât nu mai era nevoie să-l condimentăm cu tot felul de variațiuni. Am încercat să-l demitizăm puțin, nu am atins textul în mod radical, l-am dezbrăcat doar de tot ceea ce era legat de mitologia greacă, aducându-l mai aproape de realitatea de azi. Am căutat să păstrăm esența textului, care este foarte puternic în sine, esențializat dacă vreți. Dincolo de stratul narator există o forță puternică a sensurilor vieții”.

Pentru rolul titular, Elektra, Albert Csilla a fost cea mai bună alegere. Deși, potrivit declarațiilor ei, citez: ”Personajul Elektra nu mi-a fost niciodată simpatic. După ce mi-a fost propus rolul, am citit tot ce am putut despre el, cu mult înainte de începerea repetițiilor, am încercat să absorb totul, dar apoi am lăsat-o baltă. Au fost momente în care m-am gândit că nu am nimic de-a face cu acest personaj, că nu știu cum îl voi interpreta. Dar cum este a patra oară când lucrez cu Botond, trecând prin atâtea chinuri, am ajuns la concluzia că știe el de ce m-a distribuit, de ce m-a ales. Am încredere deplină în Boti, el știe cine sunt și știe unde mă întâlnesc cu Elektra”.

Elektra, după Sofocle; distribuţia: Albert Csilla, Györgyjakab Enikő, Váta Lóránd, Kiss Tamás, Kardos M Róbert și Román Eszter, regia Nagy Botond, scenografia Dragoș Buhagiar, dramaturgia Kali Agnes, muzica originală și sound design Claudiu Urse, light design Nagy Botond, Dragoș Buhagiar, regia tehnică Zongor Reka, asistent regie David Helga

Demostene Sofron

Foto: Biro Istvan

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut