Sute de probleme respiratorii, depistate la copii prin serviciul ALOPEDI

Serviciul de telemedicină ALOPEDI a fost apelat de aproape 3.700 de părinți în primele trei luni ale acestui an, informează reprezentanții Consiliului Județean Cluj. Datele s-au obținut în urma unei analize făcute de forul administrativ clujean împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii, care gestionează serviciul de call- center ALOPEDI – 0364917, pe parcursul activității derulate în trimestrul întâi al acestui an.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, consideră că numărul crescut al apelurilor dovedesc încrederea pe care părinții o au în acest serviciu: „Numărul crescut de apeluri din primele trei luni ale acestui an reprezintă o dovadă în plus a încrederii pe care o au părinții în recomandările și sfaturile medicale prompte ale specialiștilor ce deservesc serviciul de sfat pediatric telefonic ALOPEDI – 0364917. Este extrem de important să reamintim părinților că serviciul de call center pentru urgențe pediatrice este disponibil 24 de ore din 24, șapte zile din șapte.”

În analiza făcută, s-a constatat că la serviciul de call-center ALOPEDI – 0364917, majoritatea apelurilor, mai exact 76% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului, transmit aceiași reprezentanți De asemenea, pentru 7,7% dintre copii a fost necesar consultul medical imediat la medicul de familie ori centrele de permanență sau serviciile de urgență. În luna ianuarie 2024, au fost înregistrate peste 1.500 de apeluri, din care 300 de solicitări au fost pentru îngrijirea copiilor cu probleme respiratorii, numărul acestora reducându-se treptat în următoarele două luni. Totodată, și apelurile pentru erupții cutanate ale copiilor au fost în număr mare, respectiv 522 în ianuarie, 303 în februarie și 181 în martie.

Tia Sîrca

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut