Elevii de la Gherla învață literatură și religie de la roboți

În ultimii ani în municipiul Gherla robotica câştigă tot mai mult teren în rândul elevilor. Pe rând au început să se înfiinţeze echipe în cadrul Liceului Teoretic „Ana Ipătescu” , urmată de Liceul Teoretic „Petru Maior”, iar mai nou şi în rândul copiilor din clasele primare ale Liceului Teoretic „Kemény Zsigmond” de pe strada Fermei.

Învățământul online este pentru mulți alternativa de pierdere de timp, dependență de ecran – deci are o conotație negativă. Pe lângă faptul că a fost o provocare mai dificilă, a fost o oportunitate de învățare pentru foarte mulți profesori, care, din dorința de a creea ore captivante și în vremea pandemiei, au descoperit și au încercat aplicații online. De exemplu, învățătoarele de la Liceul Teoretic ”Kemény Zsigmond” din Gherla au făcut echipă. Au participat la multe cursuri, au împărtășit idei, resurse de învățare. Ele participă de patru ani la concursul internațional ”Digitalis Temahet”- Săptămâna digitală și au câștigat doi ani la rând premiul pentru diasporă. Și în acest an sunt pe harta competiției, proiectul din acest an aflându-se în faza de pregătire. https://digitalistemahet.hu/programterkep . Premiile pentru concurs constă din roboței – albinuțe Bee-bot și Blue-bot, roboțelul Blip – care se pot utiliza în procesul de învățământ, chiar de la cele mai fragede vârste. Pe lângă puterea motivațională pe care o au roboții, aceștia ajută la dezvoltarea gândirii algoritmizate, a orientării spațiale, a creativității. Folosindu-i, elevii fac cunoștințe cu bazele programării și a roboticii. Din dorința de a învăța cât mai multe, un grup de profesori a organizat toamna trecută și un workshop, pe tema respectivă la care a fost invitat şi un specialist în domeniu. Împreună au creat scene de învățare, cu ajutorul roboților.

Ce fac roboții la ora de literatură?

La cursurile de literatură, roboții parcurg drumul eroului principal, ori pășesc pe jetoanele scrise corect, ocolindu-le pe cele greșite. La științe și matematică își pot însuși ușor direcțiile – sus, jos, stânga, dreapta, exersează rezolvarea problemelor matematice, creând drumul roboțeilor. Roboții sunt prezenți și la activitățile extrașcolare și extracurriculare. De ziua Sfântului Martin, copiii au urmărit secvențele din viața sfântului cu ajutorul roboțelului. La fel au confecţionat recuzite pentru tradiţionalul carnaval. Totodată, folosesc și jocuri cu codare unplugged, adică codare fără gadgeturi.

Aceste activităţi practice îi motivează pe copiii Liceului Teoretic „Kemény Zsigmond” din Gherla, unde funcţionează cu mult succes şi alte cercuri tehnice, mult agreate atât de cei mici, cât şi de elevii claselor liceale.

Szekely Csaba

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut