Consiliul Județean Cluj s-a asociat cu șapte comune pentru realizarea trenului metropolitan

Consilierii județeni reuniți, luni, în ședință ordinară au aprobat asocierea Consiliului Județean cu șapte comune din zona metropolitană în vederea realizării investiții „Trenul metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”. Este vorba de asocierea cu comunele Florești, Gilău, Apahida, Baciu, Jucu, Bonțida și Gârbău.

Proiectul a fost inițiat de președintele CJ Cluj, Alin Tișe iar pentru realizarea acestui obiectiv urmează să fie alocați aproape 10.000.000 euro din bugetul județului.

Este un proiect de o importanță strategică nu doar pentru zona metropolitană a Clujului ci pentru întreg județul, un proiect prioritar pe care îl susținem cu toată convingerea. Este un proiect bun, un proiect de dezvoltare important iar prin această asociere devenim și noi parte la proiect, fără de care proiectul nu se poate realiza. Consiliul Județean este singurul care poate investi pe raza acestor localități în condițiile în acre acestea nu dețin banii pentru realizarea proiectului. Acești bani sunt esențiali iar lipsa acestor fonduri ar duce la respingerea proiectului. Vom contribui, astfel, începând chiar de anul viitor, cu circa 10 milioane de euro, pentru materializarea acestei investiții ce are drept scop fluidizarea traficului auto, o mobilitate mai mare a clujenilor care fac naveta între Cluj-Napoca și localitățile limitrofe, dar și reducerea substanțială a timpului parcurs în trafic”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean. Proiectul a fost aprobat cu 31 de voturi.

În baza acordului de asociere, Consiliul Județean va acoperi cheltuielile neeligibile ocazionate de construirea parcărilor auto în sistem „Park&Ride”, ce vor fi amplasate în vecinătatea stațiilor feroviare din localitățile Bonțida, Răscruci, Jucu, Câmpenești, Apahida, Dezmir, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel și Gârbău.

Finanțarea acestor investiții urmează a fi realizată atât din bugetul propriu al Consiliului Județean, prin alocări multianuale, cât și din alte surse, inclusiv din fonduri europene.

În urma încheierii acordului de asociere vor putea fi demarate, într-un timp cât mai scurt, studiile de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică, astfel încât finanțarea investiției să poată fi realizată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, Prioritatea (P6) – Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – trenurile metropolitane.

Viitorul tren metropolitan va utiliza infrastructura feroviară publică existentă, pe traseul Bonţida – Cluj-Napoca – Gârbău, în lungime de 48,8 km. Conform documentației elaborate până în prezent, flota feroviară va cuprinde circa nouă trenuri, cu o capacitate de 420 locuri. Acestea vor funcționa exclusiv electric, la o viteză maximă de 150km/h și cu o frecvență de 30 minute. De asemenea, se estimează că numărul total al călătorilor transportați va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut