Ce cere stație la Jucu de Mijloc pentru trenul metropolitan

Consilierii locali din comuna Jucu, reuniți, luni, în ședință extraordinară au aprobat documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan” – Componenta 2. tren Metropolitan”.

Documentația tehnică urmează ca în aceste zile să fie aprobată de toate comunele care sunt vizate pentru realizarea acestui obiectiv. În cadrul ședinței de consiliu local de la Jucu, s-a pus în discuție necesitatea înființării a încă o stație pe raza comunei. În acest sens s-a argumentat faptul că proiectul nu prevede nicio stație nouă pe raza comunei. În prezent, sunt două stații, cea de la Tetarom și încă una la Gara Veche. Consilierii au spus că în prezent comuna Jucu se află într-un proces de dezvoltare și extindere și ar fi nevoie de încă o stație de cale ferată pentru trenul metropolitan. Primarul comunei Valentin Dorel Pojar a arătat că a trimis o adresă la Primăria Cluj-Napoca, titularul proiectului, pentru a lua în calcul înființarea unei stații în zona localității Jucu de Mijloc, localitate cu potențial de dezvoltare. În răspunsul primit s-a arătat însă că nu se justifică în prezent o asemenea stație, dar că în viitor se va lua în calcul o astfel de investiție.

Conform proiectului aprobat, investiția ar urma să se ridice la 231 de milioane de euro. Procedura de licitație este prevăzută a fi realizată în 12 luni iar execuția lucrărilor în 36 de luni.

Proiectul prevede ca pe lângă stațiile de cale ferată existente să se construiască altele noi,. E vorba de stațiile Câmpenești, Apahida 2 h, Apahida 1h, Aeroportul Avram Iancu, IRA, Fabricii de Zahăr, Piața 1 Mai și Hoia. De asemenea sunt prevăzute peroane noi, mai multe pasaje pietonale subterane, parcări auto la Bonțida, Câmpenești, Jucu de Jos, Apahida, Dezmir, Hoia, Rădaia și Gârbău. Totodată, va fi construită o remiză de trenuri la Bonțida, vor fi modernizate cinci treceri de cale ferată și va fi construit un pasaj auto subteran în zona străzii Fabricii de Zahăr.

Documentația prevede achiziția a șapte trenuri din care unul de rezervă. Acestea vor circula cu următoarea frecvență: între orele 5-6 un tren/oră; între 6-19 două trenuri pe oră și între 19-22 va fi un tren pe oră.

Finanțarea investiției va fi asigurată prin fonduri UE în cadrul Programului de Transport.

Documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții trenul metropolitan va fi supusă aprobării la Cluj-Napoca, astăzi, în cadrul ședinței de consiliu local.

Trenul metropolitan ar urma să fie pus în funcțiune în 2030. Atunci se estimează că vor circula zilnic 7600 de călători iar în 2050 nu mai puțin de 9000 de călători zilnic.

 

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut