Autobuze electrice pe liniile din cea mai mare comună din România. O nouă premieră în domeniul transportului în comun la Cluj-Napoca

Municipiul Cluj-Napoca este primul oraș din România care se pregătește să introducă în transportul în comun autobuze electrice lungi cu burduf. Mai mult, noile autobuze vor circula nu doar în Cluj-Napoca, dar și pe trasee care deservesc cea mai mare comună din România-Florești.

Potrivit municipalității clujene, în prezent, 52 la sută din flota de transport public este alcătuită din autobuze electrice, troleibuze și tramvaie iar până în 2028 se dorește ca întreaga flotă să fie alcătuită din mijloace de transport nepoluante. Din datele prezentate reiese că 150 de autobuze diesel trebuie înlocuite prin autobuze electrice, autobuze cu hidrogen sau troleibuze. Pentru a susține acest demers este nevoie de alte autobuze electrice, 20 de autobuze electrice de capacitate mică și 40 de autobuze cu hidrogen. Cele 20 de autobuze electrice ar trebui utilizate pentru a alimenta prin noi linii cartiere cu deservire precară.

Pentru a putea achiziționa o parte dintre aceste autobuze electrice, municipalitatea clujeană a identificat ca sursă de finanțare Programul Național de Reziliență și Redresare. Astfel, potrivit unui proiect ce va fi dezbătut în ședința de Consiliu Local din 26 aprilie, 18 autobuze electrice de 18 metri lungime cu burduf ar urma să fie cumpărate în cadrul acestui program lansat de Uniunea Europeană. Investiția se ridică la 73,4 milioane de lei și fi realizată în parteneriat cu comuna Florești.

În cadrul proiectului vor fi înființate și 18 stații de încărcare în autobaza de transport public și alte 6 stații de încărcare rapidă ce vor fi instalate pe traseul autobuzelor electrice. Din totalul investiției 61,9 milioane de lei reprezintă cheltuieli eligibile asigurate prin PNRR iar 11,7 cheltuieli asigurate din bugetul de stat.

Directorul Direcției de Comunicare, Dezvoltare Locală și Management Proiecte din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, Ovidiu Câmpean a declarat pentru Făclia că achiziția celor 18 autobuze electrice lungi cu burduf se înscrie în politica de modernizare a flotei de transport în comun. „Aceste autobuze vor deservi una dinte cele mai utilizate rute de transport în comun din zona metropolitană. Este o primă etapă de finanțare din PNRR și ne gândim și la alte proiecte care să continue politica de modernizare a transportului în comun astfel încât până în 2028 să avem o flotă de transport nepoluantă”, a declarat Ovidiu Câmpean.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut