UNICEF: Recomandări pentru întoarcerea în siguranță în școli și grădinițe

Începutul anului școlar este un eveniment de care ne aducem aminte cu drag: emoțiile începutului, bucuria revederii colegilor și profesorilor, freamătul din curtea școlii… Anul acesta, însă, începutul școlii este diferit. Trăim o perioadă în care incertitudinea pare să fie o constantă. În contextul pandemiei COVID-19, întrebările, îngrijorările, frământările legate de reîntoarcerea la școală sunt firești – a transmis UNICEF.

Pentru ca incertitudinile acestei perioade să nu ia locul bucuriei la reînceperea anului școlar, UNICEF a formulat câteva recomandări pentru întoarcerea în siguranță în școli și grădinițe.

Într-un comunicat remis presei, UNICEF arată că, din cauza schimbărilor pe care pandemia le impune în viața de zi cu zi, copiii și adolescenții se simt neliniștiți, izolați și dezamăgiți. „Ei trebuie să știe că nu sunt singuri. Dr. Lisa Damour, specialistă în psihologia adolescenței, are câteva recomandări despre ce pot face copiii și adolescenții pentru a-și îngriji și  proteja sănătatea psiho-emoțională: acceptați că anxietatea este absolut normală; faceți lucruri pentru voi înșivă; dați frâu liber sentimentelor”.

Părinții sunt încurajați să păstreze legătura cu școala, pentru a putea lua cele mai bune decizii, astfel încât copiii lor să își continue educația în condiții de siguranță. „Comunicarea, transparența și încrederea stau la baza luării măsurilor adecvate, de limitare a răspândirii virusului, în cazul de față” – arată UNICEF, adăugând că părinții pot cere școlii: informații actualizate privind situația COVID-19 din școală și măsurile luate de școală pentru a reduce riscurile la care sunt expuși elevii; măsurile/ acțiunile așteptate din partea părinților și a elevilor; sfaturi privind bunele practici de sănătate și igienă; promovarea măsurilor zilnice de protecție, detalierea metodelor prin care poate fi oprită răspândirea COVID-19.

În ce privește dascălii, aceștia sunt încurajați să fie cât mai apropiați de copii și de părinți, „pentru că o comunicare neîntreruptă între școală, părinți, elevi și profesori este esențială pentru a asigura o înțelegere clară a ceea ce trebuie făcut, de către cine și cum”. De asemeni, aceștia sunt sfătuiți să încurajeze părinții să stea de vorbă cu ei, să comunice „clar și coerent” și să folosească „un ton adecvat”.

M. T.

Articole din aceeasi categorie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *