Termen de 18 luni pentru drumul expres de legătură Sud cu Autostrada Transilvania

Drumul expres care va lega, din Sud, orașul Cluj-Napoca de Autostrada Transilvania este cu un pas mai aproape de a deveni realitate. Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat câștigătorul contractului pentru construcția drumului care va face legatura între A3 (zona Turda) și DN1 (localitatea Tureni, județul Cluj).

Un consorțiu internațional de firme condus de Dimex 2000 Company SRL va avea la dispoziţie 562,61 milioane de lei, fără TVA, şi 18 luni pentru a finaliza lucrările, dacă nu vor exista contestații, a precizat Pistol.

Dimex 2000 Company este o firmă de construcții din Bistrița Năsăud abonată la contracte publice. Specializată în construcţia şi întreţinerea drumurilor şi podurilor, Dimex a făcut pasul spre construcția de autostrăzi după ce a subcontractat lucrări la Autostrada Sibiu-Pitești. Patronul firmei a fost condamnat în 2015 la doi ani de închisoare cu suspendare pentru cumpărare de influență.

Drumul expres, cu o lungime de circa cinci kilometri, va lega intrarea de Sud a orașului Cluj-Napoca de autostrada A3, permițînd șoferilor să evite traversarea localității Florești, unde se înregistrează unele dintre cele mai mari valori de trafic din România.

Drumul expres va asigura o legătură mai rapidă pentru intrarea în Cluj-Napoca de pe Autostrada Transilvania, accesul fiind acum posibil fie prin municipiul Turda, fie prin localitatea Florești, amândouă tronsoanele de drum fiind foarte aglomerate. În Florești, de pildă, traficul înregistrează peste 50.000 de autovehicule/zi.

Șoseaua, cu o lungime de circa cinci kilometri, va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime prevăzut cu separatoare de sens.

Vor fi construite șapte poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu șase deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Constructorul este o asociere de firme DIMEX-2000 COMPANY (Leader) – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS – OPR ASFALT – AUTOTEHNOROM – CON-A OPERATIONS.

Procedura pentru semnarea contractului va putea fi demarată peste 10 zile de la anunțul câștigării licitației, dacă nu vor fi depuse contestații.

Contractul va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile, prin Programul operațional Transport (POT) 2021-2027, și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

La demararea procedurii de licitare, primarul Emil Boc a afimat că proiectul, derulat de CNAIR, prin Regionala de Drumuri Cluj, va contribui la descongestionarea traficului din Cluj – Napoca, zona Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida.

”Traficul greu care azi se descarcă de pe autostradă la Gilău – Nădășel și pleacă în direcția Maramureș sau Bistrița va ocoli municipiul Cluj-Napoca utilizând drumul expres nou propus în zona Tureni și centura ocolitoare Vâlcele – Apahida. De asemenea, traficul Gilău – Cluj-Napoca va fi diminuat având în vedere posibilitatea utilizării unei alte conexiuni cu Autostrada Transilvania, cea propusă prin acest proiect.”, a explicat primarul Clujului.

De asemenea, drumul expres va degreva municipiul Turda de traficul de tranzit descărcat de pe autostrăzile A3 și A10.

Patronul firmei câștigătoare a fost condamnat, în 2015, la doi ani cu suspendare într-un dosar de cumpărare de influență

Potrivit Ziarului financiar, compania de construcţii Dimex-2000 Company este controlată de antreprenorii Ioan şi Neluţa Lucreţia Scurtu din localitatea Rebrişoara, judeţul Bistriţa-Năsăud și a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de 205,3 mil. lei (41,7 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de anul anterior.

Dimex se ocupă de construcţia şi întreţinerea drumurilor şi a podurilor, construcţii civile, industriale, reţele de apă şi canalizare, consolidări şi ziduri de sprijin, staţii de tratare şi epurare. Compania furnizează betoane industriale şi rutiere, mixturi asfaltice şi închiriează utilaje de construcţii.

Dimex a intrat pe piața construcțiilor mari după ce a devenit subcontractor al constructorului austriac PORR pentru lucări la tronsonul contractat de acesta pe Autostrada Sibiu-Pitești. Deja , în 2019, managerul Dimex, Ioan Scurtu, declara pentru BistrițaBussines.ro că firma sa este pregătită să iasă și să lucreze în proiecte de autostrăzi. Într-un interviu acordat aceleiași publicații, Scurtu, un fost strungar care se definește ca un om ”autodidact și ambițios”, explică dezvoltarea firmei, de la reparații de utilaje, la exploatare forestieră și acum, la drumuri. În Dimex lucrează toată familia Scurtu: soț. soție și patru copii.

Ioan Scurtu are la activ, în 2015, o condamnare de doi ani și jumătate de închisoare cu suspendare pentru cumpărare de influență.

Potrivit jurnalul.ro, Scurtu i-a construit prim-procurorului din Năsăud, Adriana Veturia Moldovan, un pod peste pârâul din localitatea Poiana Zânelor, la casa acesteia de vacanţă, în valoare de 30.000 lei. În schimb, magistrata a intervenit pe lângă un judecător de la Năsăud pentru soluţionarea favorabilă a unui dosar în care era implicat omul de afaceri. Magistrații clujeni au dispus achitarea, sentința definitivă fiind pronunțată de Înalta Curte de Casație și Justiție.

Doamna Moldovan a fost condamnată la doi ani de închisoare cu executare.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut