Soluție digitală gratuită pentru managementul formării cadrelor didactice

Fundația Vodafone România și Fundația Didactica au anunțat lansarea platformei www.scoalaprofesorilor.ro, o soluție digitală gratuită pentru managementul formării cadrelor didactice. Proiectul este mentorat și finanțat de Fundația Vodafone România cu un buget de 264.300 de lei prin programul „Connecting for Good” și a fost dezvoltat de Fundația Didactica, cu sprijinul Code for Romania, în cadrul programului Civic Labs.

„În România, doar 0.9% dintre adulții cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani participă la cursuri de  dezvoltare și învățare continuă, conform Education and Training Monitor, pe când, la nivel european, ponderea lor este de 11%. Deși formarea continuă este, teoretic, obligatorie, cadrele didactice se confruntă cu diverse dificultăți: nu au acces facil la toată oferta de cursuri disponibile pe piață și, în multe cazuri, nu beneficiază de un parcurs profesional definit. În același timp, neparticiparea cadrelor didactice la cursuri de formare profesională este unul dintre factorii care contribuie la scăderea constantă a calității actului educațional” – spun inițiatorii proiectului.

Platforma www.scoalaprofesorilor.ro cuprinde secțiuni distincte pentru cadrele didactice, furnizorii de cursuri de formare și managerii instituțiilor de învățământ. Prin utilizarea acesteia, cadrele didactice își pot ține evidența cursurilor la care au participat, își pot urmări parcursul profesional și pot stabili aspectele pe care le au de îmbunătățit prin formarea continuă.

„Platforma www.scoalaprofesorilor.ro are o interfață prietenoasă și este simplu de utilizat. Pentru a o accesa, cadrul didactic trebuie să își creeze un cont, putând apoi selecta cursurile pe care dorește să le urmeze în anul școlar respectiv. Cursurile sunt grupate pe domenii și pot fi accesate gratuit sau contra cost. În cazul în care profesorul optează pentru un curs cu plată, poate solicita școlii la care este afiliat decontarea lui. După finalizarea cursului, școala este informată în acest sens, ceea ce le oferă  managerilor de instituții posibilitatea de a ține o evidență a cursurilor urmate de profesori și posibilitatea de a le propune cursuri suplimentare. De asemenea, urmărind preferințele profesorilor, furnizorii pot încărca cele mai bune oferte de cursuri conform cerințelor acestora” – explică reprezentanții fundației.

Potrivit acestora, platforma oferă cadrelor didactice, managerilor și formatorilor și un spațiu de dialog pentru eficientizarea parcursului profesional și îmbunătățirea calității actului didactic. „Pentru profesori, principalul beneficiu îl constituie posibilitatea de a crea și urmări un plan de învățare, pe baza unor obiective de dezvoltare a carierei stabilite la nivelul fiecărui semestru. La rândul lor, școlile își pot gestiona mai eficient bugetul de dezvoltare a cadrelor didactice, pot observa mai ușor nevoile profesorilor, dar și dezvoltarea lor profesională pe care o pot gestiona, de asemenea, mai facil. Furnizorii înregistrați în platformă, pot observa cu ușurință, în baza rapoartelor generate, nevoile de dezvoltare ale cadrelor didactice din sistemul public și privat, fapt ce duce la o mai bună planificare și gestionare a ofertei de cursuri” – precizează inițiatorii proiectului.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut