Salariul – principalul motiv pentru schimbarea slujbei

Salariul este principalul motiv pentru care candidaţii aleg să îşi schimbe locul de muncă, potrivit unui sondaj realizat de o platformă de recrutare online din România, care arată că 54% dintre respondenţi au aplicat la un job nou doar pentru că salariul afişat pentru poziţia respectivă era mai mare decât câştigau ei.


Conform celui mai recent sondaj BestJobs, salariul este principalul motiv pentru care candidaţii aleg să îşi schimbe locul de muncă, astfel că 54% dintre respondenţi au spus că au aplicat la un job nou doar pentru că salariul afişat pentru poziţia respectivă era mai mare decât câştigau ei. În plus, aproape toţi participanţii la studiu (96%) au spus că preferă să ştie salariul pentru poziţia la care aplică încă de la citirea anunţului.
De asemenea, 44% dintre cei care caută noi oportunităţi ezită să aplice la joburile care nu au salariul afişat, pe motiv că oferta salarială ar putea să fie sub nivelul pieţei. Alţi 46% dintre participanţii la sondaj spun că apreciază transparenţa în cazul anunţurilor care publică salariul şi 42% consideră că afişarea salariului este firească şi toţi angajatorii ar trebui să o practice.
Potrivit sondajului citat, salariul este, de asemenea, şi principalul criteriu în funcţie de care candidaţii analizează posibilitatea de a aplica la un job, declară 87% dintre aceştia, urmat de descrierea activităţii, importantă pentru 68%. Pentru 30% dintre ei este important nivelul de experienţă necesar, iar pentru alţi 20% posibilitatea de a lucra de la distanţă.
Aproximativ 39% dintre candidaţii care au răspuns sondajului BestJobs spun că ar aplica la un job chiar dacă salariul afişat este mai mic decât ar fi dispuşi să accepte, dar s-ar pregăti să negocieze în cadrul interviului. Pe 55% dintre respondenţi salariul mai mic din anunţ i-ar împiedica să aplice.
Înainte de a ajunge la interviu, candidaţii iau în calcul, în primul rând, dacă nivelul salariilor este în acord cu piaţa, lucru valabil pentru 73% dintre respondenţi. Pe de altă parte, 59% se informează despre reputaţia companiei, citind păreri ale altor angajaţi ai companiei, 60% sunt curioşi să afle despre cultura, misiunea şi valorile companiei înainte de a participa la interviu, iar pentru alţi 52%, e importantă locaţia biroului. Profilul profesional al managerului este mai important decât site-ul companiei sau prezenţa acesteia în social media, întrucât 20% dintre candidaţi au spus că analizează profilul managerului şi doar 10% site-ul companiei.

Ajunşi la interviu, candidaţii vor să ştie, în primul rând, care este salariul sau intervalul salarial oferit pentru jobul respectiv, după cum declară 81% dintre participanţii la sondaj. În plus, aceştia se interesează despre rolul pe care l-ar avea în cadrul echipei, în eventualitatea angajării (74%), despre beneficiile extra-salariale (54%) şi despre posibilităţile de promovare (44%). O treime dintre respondenţi întreabă în etapa interviului detalii despre proiectele pentru care ar lucra şi doar 5% se interesează de politica de concedii.
În opinia candidaţilor, pentru a atrage angajaţii potriviţi, companiile ar trebui să ofere salarii peste nivelul pieţei (57%), beneficii extra-salariale (54%), proceduri pentru activitatea desfăşurată de viitorii angajaţi (49%) şi transparenţă cu privire la deciziile luate (38%). Alţi candidaţi consideră că ar fi util ca angajatorii să ofere un proces de integrare detaliat (31%), posibilitatea de a lucra remote oricând (26%) şi zile libere pentru ocazii speciale, cum ar fi ziua de naştere a angajatului, a copilului sau copiilor acestora (18%).

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut