Petiție „împotriva schimbării datei Sfintelor Paști”, inițiată de… Cristina!

Românii nu doarme, cum ar zice un foarte bun vorbitor de limbă strămoșească, păstrător al tradițiilor tradițional perpetuate conform cărora Raiul este doar grădina celor care-și fac cruce de la dreapta spre stânga, nu și a celor care-și fac cruce de la stânga spre dreapta.

După petiția inițiată de Adrian Papahagi și Teodor Baconschi, privind unificarea datei la care sărbătorim Învierea Domnului, și care a ajuns deja la peste 9.000 de semnături, o nouă petiție, inițiată luni, 15 mai, de… Cristina! (oare și mai cum, bre?) și adresată Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, este pe cale să inflameze și mai tare internetul deja inflamat foarte de părerile părerologilor, feisbucarilor, postacilor și atotștiitorilor într-ale teologiei, astronomiei, ortodoxiei, „papistășiei” etc. etc. și așa mai departe.

Ce zice… Cristina (și mai cum?), în petiția sa de 9 puncte? Iată: „Având în vedere că (…) în spațiul public românesc au apărut discuții (…) despre schimbarea de către Biserica Ortodoxă Română a datei Sfintelor Paști, în așa fel încât să coincidă cu «paștile» catolic și protestant, noi, creștinii ortodocși (!!! – n.n.) dorim să vă transmitem următoarele:

1. Considerăm că această propunere de a schimba data Sfintelor Paști reprezintă un plan premeditat, care să producă o dispută în interiorul Bisericii Ortodoxe Române.

2. Motivația cum că trebuie să sărbătorim toți împreună sărbătorile pascale, indiferent că suntem ortodocși, papistași (!!! – n.n.) sau protestanți este una inspirată din mentalitatea ecumenistă, conform căreia catolicismul și protestantismul ar reprezenta ramuri ale creștinismului alături de Ortodoxie, cu care aceasta trebuie să se afle în comuniune cât mai curând. Prin urmare motivația acestei propuneri nu este una de ordin canonic și bisericesc.

3. Sinodul I ecumenic de la Niceea, din anul 325, a stabilit ca toți creștinii să sărbătorească Sfintele Paști la aceeași dată și obligatoriu după echinocțiul de primăvară, în ziua de duminică. Expresia «toți creștinii» face referire doar la membrii tuturor Bisericilor Ortodoxe locale, cărora Sinodul I ecumenic le hotăra o dată comună a Sfintelor Paști și nu face nicidecum referire la eretici, pe care sinodul de la Niceea îi scosese în afara Bisericii, prin anatemizare.

4. Catolicismul papistaș (!!! – n.n.) și protestantismul sunt erezii din afara Bisericii, prin urmare ortodocșii nu pot avea niciun fel de comuniune cu papistașii și protestanții (…).

5. Biserica lui Hristos este doar Biserica Ortodoxă, cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, așa cum mărturisim în Simbolul de credință (Crez), iar în afara Ei nu există mântuire. Din Biserica lui Hristos fac parte doar ortodocșii, care sunt adevărații creștini. Toți cei care se află în afara Bisericii Ortodoxe nu sunt și nici nu pot fi numiți creștini! (…)”.

Celelalte puncte ale petiției nu sunt mai prejos de cele de dinainte, Cristina (și mai cum?) susținând că: „schimbarea datei Sfintelor Paști în vederea sărbătoririi comune a lor reprezintă un pas spre unirea cu ereziile, cu care noi, creștinii ortodocși nu suntem și nu putem fi de acord (…)” și că „niciun cleric sau credincios al Bisericii Ortodoxe Române nu poate fi obligat să sărbătorească Sfintele Paști împreună cu ereticii papistași și protestanți (sau cu alți eretici), de dragul ecumenismului și al planurilor acestuia”.

Etc. etc. etc.

Sigur, este dreptul fiecăruia să-și exprime… exprimarea. Mă întreb, însă, cum vor cataloga acest demers „neaoș ortodox” aceia care i-au acuzat de „putinism” pe Baconschi și Papahagi! Și pe când alte petiții inițiate de Viorici, Mării, Lisavete ș.a.?

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut