Peste 21.000 de misiuni desfășurate de pompierii clujeni, în 2021

Subunitățile Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” au desfășurat, anul trecut, 17.825 de misiuni pentru acordarea prim ajutorului medical și 3.654 pentru alte situații de urgență, totalizând astfel un număr de 21.479 de intervenții. Mai mult – relevă datele bilanțului activității pe 2021 -,  s-a înregistrat o creștere a numărului de intervenții față de anii precedenți, salvatorii clujeni desfășurând cu 3.000 de misiuni în plus față de 2020, fapt datorat, în principal, acțiunilor pentru combaterea efectelor pandemice.

Cele mai multe intervenții au fost în luna octombrie, salvatorii clujeni fiind solicitați în 2.309  cazuri.

Media timpilor de deplasare în 2021 se situează în jurul valorii de 12 minute și 30 de secunde pentru intervenții în situații de urgență și de aproape 17 minute pentru echipajele medicale. Conform raportului prezentat miercuri, 2 februarie, timpul de deplasare este mai mare în cazul ultimei situații întrucât echipajele trebuie să își ia toate măsurile de protecție împotriva virusului SARS-CoV-2.

În 2021, echipajele ISU Cluj au asistat 19.202 de persoane, cărora li s-a acordat ajutor medical, iar peste 1.000 de persoane suspecte sau infectate cu virusul SARS-CoV-2 au avut asigurat transport din partea ISU Cluj. În cadrul dispeceratului integrat ISU – SAJ s-au primit 268.701 solicitări, dintre care 51.551 au fost preluate de operatori de la ISU.

Pentru prevenirea situațiilor de urgență au fost efectuate 1.595 de controale, în urma cărora au fost aplicate 1.120 de sancțiuni, constând în 1.113 avertismente și 107 amenzi contravenționale în valoare de 475.000 de lei. Au fost executate și 132 de exerciții de alarmare, evacuare și intervenție la locul de muncă.

Conform raportului, pe partea de avizare-autorizare au fost prelucrate 2.326 de dosare și cereri, fiind eliberate 309 avize de securitate la incendiu, 75 de avize de protecție civilă, 140 de autorizații de securitate la incendiu și 4 autorizații de protecție civilă.

„În ce privește pregătirea pentru intervenție și reziliența comunităților, în 2021 s-au desfășurat acțiuni de pregătire a personalului, precum și activități de informare preventivă. În 331 de cazuri s-a acordat asistență tehnică de specialitate și s-au executat exerciții cu SVSU și SPSU. Un alt aspect care aduce mândrie Inspectoratului este reprezentat de munca voluntarilor. Peste 500 de tineri se formează în programele special gândite și sunt capabili să ofere o mână de ajutor în situații limită” – se evidențiază în raport.

Același document amintește că, începând cu anul 2021, la ISU Cluj există o nouă categorie de personal, și anume soldați și gradați profesioniști. Aceștia se vor încadra în perioada 2021-2024, ceea ce oferă ISU posibilitatea să ajungă la un stat de organizare alcătuit din peste 900 de posturi.

Bilanțul activității Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Avram Iancu” al Județului Cluj și al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, aferent anului 2021, a fost prezentat miercuri, 2 februarie, de inspectorul șef al ISU Cluj, general de brigadă Ion Moldovan, în cadrul unui eveniment organizat la sediul Prefecturii Județului Cluj.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut