Pe unde își cheltuie românii banii în vacanță

În decembrie, românii au cheltuit peste 77 de milioane de euro, cumulat, în primele cinci ţări aflate în topul preferințelor pentru vacanța de sfîrșit de an: Malta, Regatul Unit, Olanda, Irlanda, Germania.

Un studiu realizat de Revolut, arată însă că, la nivelul întregului an, clasamentul ţărilor care au atras cele mai mari sume cheltuite de turiştii români a fost Olanda, Regatul Unit, Irlanda, Malta, Statele Unite ale Americii, iar valoarea cheltuielilor trimestriale a depăşit 225 milioane de euro. Românii s-au aflat pe a doua poziţie în rândul turiştilor străini care au mers în Bulgaria, după britanici, în Ungaria, tot pe a doua poziţie, după britanici, în Cehia – a patra poziţie după polonezi, britanici, slovaci, în Polonia – a opta poziţie, după britanici, irlandezi, cehi, lituanieni, germani, spanioli şi olandezi.

Eliminarea totală a restricţiilor de călătorie a condus la creşteri importante ale cheltuielilor cu turismul pentru toate generaţiile de pasionaţi de călătorii, dar recordurile au fost marcate de extremele generaţionale (18-24 de ani, respectiv peste 65 de ani). În decembrie, cele mai mari bugete alocate turismului au fost înregistrate la nivelul segmentului 45-54 de ani, cu o medie de 285 de euro/ client. La nivelul întregului an, românii care au cheltuit cel mai mult pentru serviciile turistice au fost cei din segmentul 35-44 de ani, cu 660 de euro/client.

De remarcat că acest trend se menţine şi în prima lună a noului an, deoarece consumatorii fie şi-au prelungit vacanţele de iarnă, fie caută ofertele cele mai avantajoase pentru a pregăti viitoarele călătorii şi concedii.

Pe de altă parete, turiştii străini care au cheltuit cel mai mult în ţara noastră, în ultima lună din 2022, au fost cei din Regatul Unit, Germania, Franţa, Irlanda, Olanda, care au lăsat aproximativ 26 de milioane de euro în România. La nivelul întregului an, în topul străinilor care au ajuns în românia figurează cei din Regatul Unit, Germania, Irlanda, Franţa şi Olanda, care au generat plăţi de aproximativ 217 milioane euro în ţara noastră pentru servicii turistice. România a fost luată în calcul nu doar ca destinaţie de city break-uri, dar şi pentru evenimentele internaţionale organizate pe parcursul anului, cum ar fi festivalurile de muzică sau de film.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut