Ninge de jos

29 de miniștri la Învățământ, după 1989. Numiți politic. Unii au venit de la catedre universitare, dar fără o viziune generală asupra învățământului românesc, cu atât mai puțin asupra celui preuniversitar. Alții, dinafara învățământului, habarnamiști politici. Aproape fiecare ministru s-a simțit obligat să reformeze. Altul nu-și găsea diploma de bacalaureat. Alții, plagiatori dovediți de teze doctorale copiate. Abandon școlar, aproape de 2%. O presiune psihologică insesizabilă, dar existentă și dăunătoare, asupra a vreo 500.000 de minori, rămași cu un părinte, sau la rude. Rezultatele bacalaureatelor sub-mediocre. Împărțirea administrativă a țării, un anacronism, a ajuns astăzi un monstru birocratic, unic între țările europene, influențează negativ și dezvoltarea, adaptată, a învățământului, nu numai în preuniversitar.

Continuarea articolului este disponibilă doar pentru abonați...
Vă rugăm să accesați pagina . Nu sunteți încă abonat ? Abonați-vă

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut